Hlavní obsah

Macíkův kamion v Polsku předjel většinu osobáků

Štětín

Úkol pro závod Baja Poland zněl jasně. Dojet do cíle a tím pádem, jako jediný kamion v soutěži, vyhrát svou kategorii. A posádka týmu Big Shock Racing ve složení Martin Macík, František Tomášek a David Švanda ho úspěšně splnila. Cennější než zlaté trofeje, však pro české závodníky bylo zjištění, že dokázali předstihnout většinu osobních automobilů.

Foto: Big Shock Racing

Nový dakarský kamion Martina Macíka na trati dálkového závodu Baja Poland.

Článek

Dojeli v konečném hodnocení jako 11. nejrychlejší vůz soutěže z celkového počtu 42 startujících. „Dojet jedenáctí mezi všemi auty není špatné. Potěšilo nás, že nový kamion dokáže jet neskutečnou kudlu. Pořád si na něj zvykáme a nepřestává nás příjemně překvapovat. Pár detailů je potřeba ještě doladit, ale od toho jsme tady. Polsko nám před Dakarem určitě hodně dalo," říká Martin Macík.

Pro jeho tým byla účast v Baja Poland především dalším cenným tréninkem před Dakarem 2020. A také testem posledních úprav nového žlutého kamionu Iveco, sestrojeného v sedlčanských dílnách a pojmenovaného Karel. V Polsku ujel přes 500 kilometrů v hodně ostrém tempu. „Jet s kamionem závod osobních aut je zajímavá zkušenost. Osobáky jsou menší a lehčí, takže v některých úsecích o dost rychlejší. My zase máme větší výkon. Ale trať jsme si museli na pár místech trochu rozšířit, abychom s Karlem projeli," popisuje Macík.

Dokonalá dakarská atmosféra

Posádka si konečně procvičila i oblíbenou výměnu pneumatik. A proti původnímu očekávání se při navigaci dost zapotil František Tomášek, když Karla prováděl poměrně náročnou tratí plnou zrádných odboček.

„Měl jsem radost, že jsem v Polsku nebyl jen do počtu. Závod byl tentokrát extrémně těžký na navigaci, spousta zatáček, stopy vedly úplně všude, někteří závodníci se zamotali tak, že nebyli schopní závod dokončit. I my jsme udělali dvě chybičky, ale pokaždé jsme se rychle našli," popisuje navigátor.

Foto: Big Shock Racing

Posádka týmu Big Shock Racing ve složení Martin Macík (uprostřed), František Tomášek (vlevo) a David Švanda cíl na Baja Poland splnila.

Dakarskou atmosféru v Polsku podpořilo také horké počasí, v němž si závodníci navlečení do nehořlavých kombinéz v kabině vyzkoušeli teploty přesahující 50 °C. A dokonalou simulaci dakarských podmínek dotvořil i spánkový deficit části týmu způsobený agresivními komáry a nedalekou diskotékou. Zdatně napodobila hlučnou noční práci dakarských mechaniků a některým členům týmu do 4. hodiny ranní nedovolila usnout.

Polskou jízdu odnesla střecha

„Karel jede krásně. Ladíme už spíš detaily. František prosazuje měkčí sedadlo, aby ho nebolelo pozadí. Potřebujeme ještě zapracovat na ovládání řazení a řízení, sobotní jízda mě fyzicky dost zrušila. Je třeba poladit stěrače. A polskou jízdu odnesla také střecha kamionu. Když s Karlem ve 120kilometrové rychlosti vletíte do zarostlé díry, kam se vejde sotva osobní auto, nezůstane to bez následků," usmívá se Macík.

Posádka se už těší na další závodní zastávku, kterou bude Rallye du Maroc v říjnu. Příjemnou novinkou je i fakt, že motocyklista týmu Jan Brabec před pár dny poprvé od své tuniské nehody osedlal motorku a naplno rozjel trénink na příští Dakar. Co nevidět také odstartuje předprodej vstupenek na 2. ročník tour Posedlí Dakarem. Loni beznadějně vyprodaná série besed tentokrát zavítá do devíti měst v ČR a zastaví se i na Slovensku.

Související témata: