Článek
„Jsem rád, že se všechny kamiony z MM Technology umístily na předních místech závodu. O to víc mě ale potěšilo, jak jsme mezi sebou jako týmy dokázaly spolupracovat a být si nápomocni na trati," vyzdvihl spolupráci posádek MM Technology, Ruhrtal Racing a Firemen Dakar Team během závodu Martin Macík Jr.
Ve Španělsku obsadil druhé místo. Tovární kamion Čenda v druhé části závodu doháněl zaváhání z páteční etapy, ve které po vítězném prologu nabral ztrátu 17 minut na průběžného lídra závodu. V sobotu ale Čenda vyhrál jak dopolední rychlostní zkoušku z Baňonu do Celadas, tak zkrácenou závěrečnou rychlostní zkoušku. Nakonec dojel do cíle v druhém nejrychlejším čase jen čtyři minuty za vítězným Španělem Javierem Mariezcurrenou.

Macíkův Čenda na trati.
„Závod jsme si všichni moc užili a Čenda byl připraven fantasticky. Náročnou trať v enormním vedru zvládal s přehledem a jen ztráta z páteční části programu nám znemožnila vyhrát. Ze závodu si ale bereme jen to nejlepší, všichni jsme získali další důležité zkušenosti pro příští závody," cení si Macík.

Tým Martina Macíka chystá pro Dakar 2024 také auto na elektřinuVideo: Sport.cz
Baja Aragon se konala v okolí španělského města Teurel a probíhala v enormních podmínkách ve velkém horku, organizátoři také museli dvě ze tří rychlostních zkoušet zkrátit. „Trasa závodu byla velmi náročná a bylo nutné se každou sekundu soustředit na dění na trati i kolem ní. Závod je pověstný svými úzkými tratěmi a ostrými zatáčkami, přesně to splnil i letos," přibližuje podobu legendární španělské víkendové rallye navigátor František Tomášek.
„V ostrém závodě jsme si mohli vyzkoušet některé věci z testování v Tunisku a nové nastavení podvozku u Čendy splnilo naše očekávání. Na autě se zároveň během závodu neobjevila jediná závada, náporem na techniku bylo ale samozřejmě vysoká venkovní teplota. Čenda celkově fungoval parádně a jsme s jeho výkonem spokojení," hodnotí technickou stránku továrního vozu MM Technology mechanik David Švanda.

Macíkův Čenda vybírá ostrou zatáčku...
Dalším plánovaným závodem pro tým je srpnová Baja Poland, sezonu potom sedlčanský tým zakončí na říjnové Rallye du Maroc.
„Už 5. srpna se s námi ale fanoušci mohou potkat v Sedlčanské kotlině na akci pro celou rodinu Posedlí Dakarem Open Air. Čendu do Sedlčanské kotliny pořádně vypucujeme, předvedeme ho návštěvníkům a přidáme samozřejmě spoustu historek a zážitků ze španělské rallye," zve na další možnost setkat se s Čendou a celým týmem MM Technology Martin Macík mladší.