Článek
Nadějné spojení. Kdo z vás by nechtěl spolupracovat s miliardářem...?
„Ze všech týmů si pro společný projekt vybral právě nás, což je velká pocta. Koolen totiž sází jen na ty nejlepší," dme se pýchou pilot Martin Macík. Týmy Project 2030 a Italtrans Racing měly už na letošním Dakaru kamiony Iveco postavené právě v Sedlčanech.
Loni vyhrál Macík tři etapy a celkově skončil mezi kamiony čtvrtý. Letos po problémech v první polovině závodu a mocném finiši v jeho závěru dosáhl na konečnou sedmou příčku.
„S Dakarem nejsme spokojeni, ale vykřesali jsme z toho maximum," hodnotí Macík lapidárně po návratu domů.
Letos se „proslavil" i mediálně šťavnatou kontroverzí s Ignáciem Casalem, chilským pilotem českého týmu Buggyra ZM Racing.
Macík si po jedné z etap postěžoval, že ji mohl vyhrát, kdyby ho Casale neblokoval. Po dojetí se za ním vydal a klepal na dveře jeho kabiny, majitel Buggyry Martin Koloc ovšem svého pilota hájil a Macíka odstrčil, posléze ho označil za lháře.
Stanovisko obou stájí si můžete poslechnout v přiložených videích. Macíkova posádka pak paradoxně v dalším průběhu závodu vytáhla z dun právě Casaleho zapadlý kamion.
„Dakar je přehlídkou ega. Všechno jsme si vyříkali slovně a víc jsem se o to nestaral. Že z toho někdo chtěl udělat mediální kampaň, tak prosím," říká Macík. „Ego a napětí mezi řidiče patří. Shodou okolností to vidělo víc lidí, bylo zbytečné, že se to pustilo ven. Další den jsme jim bez přemýšlení pomohli. Za nás není vůbec o čem dělat z toho nějaký velký příběh," přidává se navigátor František Tomášek.
Více ke sporu v našich videích.
Mistrovství světa dobrou přípravou
Na další ročník Dakaru se bude Macík připravovat i v závodech nově založeného mistrovství světa v dálkových rallye.
„V kategorii T5 je přihlášeno pět kamionů. Nejedeme tam sbírat medaile. Chceme využít možnost, abychom neabsolvovali jen jeden závod v roce. Chceme se zlepšit, abychom byli dobře připraveni na další Dakar," vysvětluje pilot.
Příště už oblíbeného Karla nahradí nový kamion. „Postavíš nám lepší auto, abychom mohli za rok konečně pořádně závodit?" popichuje synátor svého otce, konstruktéra a šéfa týmu Big Shock! Racing.
Nejde jen o příští ročník. V Sedlčanech se chystají také na úpravu pravidel a připravují i kamion s alternativním pohonem.
„Třeba budeme jedni z prvních, kteří pojedou s novou koncepcí. Už máme kamion nakreslený a chtěli bychom ho v květnu nebo v červnu vzít na testování do Afriky. Problém je ale v dílech v současné covidové době," avizuje Martin Macík starší.