Článek
Ani dnes po návratu do Prahy však Macík nebyl schopen říci, zda bude svou aktivitu spojenou s dakarskou rallye směřovat k jiné značce. "Stále přemýšlím, co dál, a rozhodnutí není. Homologace jsou nastavené. My máme auto z roku 1986 a technika je, jaká je. Když fabrika dál nefunguje, tak nemůžete auto postrčit," vysvětlil Macík v dnešním rozhovoru pro ČTK a Právo.
Podle předpisů soutěže mohou účastníci rallye startovat pouze s vozy, které odpovídají roku výroby. Macík by sice mohl svou 'liazku' vylepšit novějšími komponenty, ale riskoval by, že neprojde technickou přejímkou. "Musel bych čekat, jestli to komisaři skousnou, nebo ne. A to není můj případ," zdůraznil český jezdec, že tak riskovat nehodlá.
Zjistit co se stalo
Navíc dosud bylo jeho hlavní prioritou dostat auto, závodní i doprovodné, do Dakaru. "Nyní jej chci dostat do Prahy, aby ho v Pragovce technici prohlédli a přišlo se na to, co se stalo," řekl Macík. Hlavním problémem však podle něj bude pravděpodobně fakt, že stávající kamion má nepřiměřeně zvýšený výkon. "Auto bylo konstruované na třetinový výkon," vysvětlil trojnásobný účastník slavné soutěže.
Jako velmi dobrá volba se podle něj s odstupem několika hodin ukázalo Macíkovo rozhodnutí nenastoupit do náročné maratonské čtvrteční etapy, ve které měla řada účastníků Dakaru velké problémy. "Kdyby převodovka nevydržela, mohli jsme ještě dnes kopat v poušti. Třeba by vydržela, ale to jsou jen hypotézy. Auto nebylo ve stavu, že by se s ním dalo závodit," uvedl Macík.