Hlavní obsah

Macík si poprvé zazávodí s Karlem

Sedlčany

Mechanici týmu Big Shock Racing už se nemohou dočkat, až Martin Macík poprvé v ostrém závodním tempu na Baja Aragon prověří Karla, nový dakarský speciál Iveco, který sestrojili v sedlčanských dílnách. Závod bude o to napínavější, že na start se postaví také Karlovo dvojče, druhé identické Iveco postavené týmem na zakázku pro Jaroslava Valtra. Od květnových testů v tuniské poušti Macíkův speciál zaznamenal několik podstatných úprav, které ve Španělsku projdou zátěžovou zkouškou. A premiéru si odbyde i nový člen posádky, mechanik David Švanda.

Foto: Big Shock Racing

Macíkův Karel na trati.

Článek

Loni byl Martin Macík na Baja Aragon druhý, v roce 2017 vyhrál. Tentokrát je hlavním posláním španělské mise poprvé vyzkoušet nový kamion v závodním tempu. Ještě po květnových testech v Tunisu totiž došlo k několika úpravám.

„Největší proměnu má za sebou podvozek auta. Jednotlivá vylepšení už jsme vyzkoušeli při tréninkových jízdách v Sedlčanské kotlině a pracovat na nich budeme ještě během španělského shakedownu. Ale naplno se projeví až během prvního závodu," popisuje Martin Macík starší, šéf týmu Big Shock Racing.

Tým Big Shock Racing testoval v Africe

Po pouštních testech se ladil také Karlův motor. Mechanici si průběžně hrají s jeho výkonem a nastavením do polohy, která bude pro dakarské tempo nejoptimálnější. A pár vychytávek se čerstvě objevilo i v kabině, kde si své království zařizují Martin Macík spolu s navigátorem Františkem Tomáškem a novým členem posádky, Davidem Švandou v sedadle mechanika.

Pro Davida bude Baja Aragon velkou premiérou. I když s týmem absolvoval několik závodů včetně Dakaru 2019 a podílel se na stavbě nového kamionu, až teď jako člen posádky poprvé usedne do kabiny. David už má licenci, odhodlání a také nové brýle. Navigátor František tak zůstal jediným, kdo před závodní sezonou nemusel navštívit optika, proto bude na své spolujezdce dohlížet...

Vše je jen trénink na Dakar

„Španělsko mě hrozně baví, je to pestrý, zábavný závod, ve kterém si zkusíme všechno. Jsou tu lesy, srázy, dlouhé pisty, zažili jsme už i velké bláto. Určitě nepojedeme pomalu. Ale hlavní je trénink s Karlem, pro mě naježděné kilometry, pro kluky mechaniky příležitost odhalit chyby na autě, abychom na Dakar byli 100% připravení," popisuje Martin Macík.

Již v pátek mohou fanoušci začít držet palce, protože na českou posádku čekají dvě závodní etapy dlouhé 160 a 80 kilometrů. V sobotu pak závodníci Baja Aragon projedou totožné tratě v opačném pořadí. „Karel dostane zabrat. Myslete na něj. Průběh závodů můžete jako vždy sledovat na našich sociálních sítích. Budeme se pravidelně hlásit," slibuje Martin Macík.

Související témata: