Článek
Zatím ohledně nového stroje zůstává tajemný, protože kamion by měl být připraven až v září. „Stavíme tři kamiony, máme nové piloty a moc se těším na zveřejnění všech změn, které máme. Láká mě být u toho a třeba být i poražen vlastním kamionem,“ přiznal Macík. „Čenda (vítězný vůz) je třetí evoluce našeho kamionu, ten nový bude evolucí číslo 4. Budou tam drobné změny, okem možná nepostřehnutelné. Ale když posunete kabinu o deset centimetrů jinam, je to rázem jiná struktura.“
Soutěž odstartuje 3. ledna 2025, po prologu bude mít 12 etap a účastníky opět čeká dvoudenní erzeta Chrono48. Vrací se i maratonská etapa, v níž se závodníci budou muset obejít bez pomoci mechaniků. „Většina věcí je k lepšímu. Zůstane Chrono48, maratonská etapa bude bez servisu. Kladou tedy větší důraz na náročnost závodu. Pro kamiony budeme mít jinou trasu, tak aby nebyla tak náročná, jako bylo letošní Chrono48,“ říká Macík.
Však i David Castera, ředitel rallye, minulý týden při návštěvě Prahy přiznal: „Pro kamiony byla trať naposledy složitá, dokončilo ji jen šest nebo sedm posádek. Tentokrát bude lehčí a doufáme, že předposlední etapu projede více kamionů.“
Jsou však věci, kterými Macíka a spol. nepotěšil. V novém ročníku by se maximální rychlost kamionu měla snížit ze 140 na 135 km/h. Na stejnou hodnotu, jakou mají bugyny v kategorii SSV. „Pořadatel si myslí, že je to dobrá věc, protože my je na rovinkách předjížděli. S tím já nemohu souhlasit. A protože s tím nesouhlasil nikdo z kamionové sekce, tak doufám, že to ještě budeme diskutovat. Doteď řvali oni, tak nyní budeme řvát i my,“ říká Macík.
Zajímavou novinkou má být i společný start v jedné ze závěrečných etap, kdy má naráz do dun vyrazit 150 posádek napříč kategoriemi. „To si nedokážu představit, protože tam toho ega je hodně. Ale třeba se to ještě změní,“ dodává Macík.