Článek
Tři předchozí Dakary absolvoval s Frantou, což byl kamion značky Liaz. Teď přichází změna.
"Karel je tvrdší, s novým tlumením, změnilo se šasi, máme čumák, sedíme za předními koly. Bude se mi trochu jinak řídit a zároveň se změní výhled z kabiny. Zůstává manuální převodovka, stávající motor Iveco a spousta dalších vyzkoušených věcí," popisuje Martin Macík.
Tým Big Shock Racing vyvíjel svůj nový speciál tři roky. Samotná stavba v sedlčanských dílnách začala loni v září.
"Koncepce se v průběhu mírně měnila, ale zásadním předpokladem bylo vycházet z dobře fungujících součástí, které se v minulosti osvědčily během mnoha dakarských startů, a posouvat je dál. Díváme se také po konkurenci a roli samozřejmě hrají i naše aktuální možnosti," dodává manažer týmu Martin Macík starší, který řídí vývoj nových speciálů a sám také dříve s liazem na Dakaru závodil.
První testy proběhnou v tuniské poušti
Před Dakarem by měl Macík v novém kamionu najezdit kolem 20 000 tréninkových kilometrů. Už tento týden vyráží karavana týmu do Afriky, kde Karel v tuniské poušti podstoupí drsné zátěžové zkoušky. Čekají na něj také ostré závody Baja Aragon, Rallye du Maroc nebo Baja Poland. A pilot se těší, že v druhé polovině roku během tréninků v Sedlčanské kotlině sveze v Karlovi také první fanoušky.
Osvědčeného Frantu ale ještě v týmu tak úplně neodepsali.
„Franta a Liaz, to je srdeční záležitost. Myslím, že žádné jiné auto jsem si tak nezamiloval. Ale jestli se zase chceme posunout dál a jednou třeba vyhrát Dakar, museli jsme tento krok udělat. Budeme potřebovat nové díly, budeme usilovat o tovární podporu, musíme využívat moderní technologie, jinak to nejde. Ale Franta s námi zůstane, bude dál tréninkovým autem. A pokud by se během testování ukázalo, že Karel má víc dětských nemocí, než jsme předpokládali, postavím se na start Dakaru 2020 zase ve Frantovi. A rád," ujišťuje Macík.