Článek
Posádka týmu KM Racing obdržela startovní číslo 73. Na trať pátečního prologu proto vystartoval Macíkův temný vůz, řečený Franta, jako třetí kamión. „Skoro polovinu prologu, který se jel v šeru, jsme strávili jízdou za místním závodníkem, který se pro prach a tmu nedal předjet a zdržoval nás minimálně čtyři kilometry z celkových jedenácti. I přesto se nám povedlo vydobýt si do první sobotní rychlostní zkoušky druhé startovní místo," popisuje Martin Macík.
První část sobotní dopolední jízdy si posádka v novém kamiónu výborně užívala. Blátem a vodou projížděla trať pro další vozy. Ve druhé polovině ale Macík ve skoku přidal více, než bylo optimální, a vychýlil tak Frantovi osu kol. Zbylých 35 kilometrů do cíle pak byl kamión nucen pokračovat v režimu, který nedovoloval plný výkon. Přesto černá liazka dojela do cíle jako třetí a ztráta nebyla velká, 3,5 minuty na druhého a 7 minut na prvního. Druhou odpolední etapu pak vůz týmu KM Racing vyhrál. Sobota tak přinesla celkové třetí místo.
Cenné zkušenosti pro Dakar
„Musím říci, že se závody stále neuvěřitelně zrychlují. A zrovna tady v Maďarsku už jsem se učil úplně jinou závodní techniku. Určitě ji využiji i na Dakaru, protože kvůli rychlosti pak častěji odcházejí brzdy a bez nich to prostě nejde. Zkrátka, sladit auto a styl jízdy je úplná alchymie," usmívá se Macík.
Celkové třetí místo se posádce podařilo uhájit i během dvou nedělních rychlostních zkoušek. Dopolední trať projela tmavá liazka s druhým nejlepším časem a odpolední úsek se české posádce podařilo zvládnout na třetím nejlepším místě. V celkovém hodnocení to znamenalo pódiové umístění a Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva si z HunGarian Baja vezou bronz.
„Závody jako Baja HunGaria mi hodně pomáhají, vždycky si přivezeme nové zkušenosti. A na nich je úspěšné zdolání Rallye Dakar hodně postaveno," poukazuje Macík.