Článek
"Moc se na to těším. Jedu s vědomím, že za sebou někoho mám, což je podstatné," řekl Macík v rozhovoru pro ČTK. Asistenční kamión, který je součástí závodu a je hodnocen v oficiálních výsledcích, bude pilotovat Ladislav Fajtl. "Je to cesta k tomu, aby se dalo uspět. Všechny velké týmy to mají a bez toho to asi nejde. Uspět bez toho je strašně moc o štěstí," podotkl.
Macíka čeká šestý start na Dakaru a jeho maximem je jedenácté místo z roku 2006. V lednu by rád atakoval elitní desítku. "Nevím, jestli budu schopen závodit v absolutní špičce, ale budu dělat všechno pro to, aby to tak bylo," uvedl sedlčanský jezdec ke svým ambicím.
Asistenční a doprovodné vozidlo má Macík k dispozici i proto, že se spojil s českými a slovenskými motocyklisty z týmu KM Racing. Všichni dohromady tvoří největší český tým. Macík si tento krok pochvaluje, i když jeho hlavní starostí je kamiónová část výpravy. Jeho žlutý liaz je oproti loňsku zcela novým speciálem. "Je to úplně nový kamión, který je ale postavený na stejné platformě. Podvozek se nezměnil. Jiná jsou těžiště, má výkonnější motor a převody a hlavně je lehký," uvedl Macík.
Favorité stejní jako v Africe
Třicátý ročník slavné soutěže se uskuteční premiérově v Jižní Americe. Účastníci závodu se tak připravují na částečně odlišné podmínky, než v jakých bojovali o přední umístění v minulosti. Macík však změnu dějiště nepovažuje za klíčovou. "Dříve získané zkušenosti budou podstatné, protože povrchy všude na světě jsou podstatné a je to jen o závodění," podotkl.
Pozitivní by podle něj mohlo být, že se pojede v místech, která řada jezdců nezná. "V Africe jsme jeli a najedou jsme si řekli, že tady už jsme v minulosti byli a tady zatáčeli. To teď nebude. Těžko může někdo z Evropy kromě nejsilnějších týmů jezdit trénovat do Argentiny. Doufejme, že to bude naše výhoda," řekl Macík.
Na jihoamerickém kontinentu čekají na startující rychlostní zkoušky v poušti a nezvykle i v horách. "Myslím si, že hory nebudou mít zásadnější vliv. Kolem dvou tří tisíců to nemá na techniku žádný zásadní vliv a nad čtyři tisíce metrů jsou tam jen přejezdy," uvedl Macík. Na vyšší nadmořské výšky se stejně jako na kamenité cesty těší. "Myslím si, že se tam ukáže, kdo co umí," míní. Favorité podle něj zůstanou stejní jako v Africe.