Článek
Mistrovství trucků má v Mostě pravidelnou zastávku koncem prázdnin a Macíkova účast by dozajista pro tuzemské diváky byla lákadlem, byť sám 35letý jezdec říká: „Pro mě je to spíš zážitek, není to o závodění. Chci se naučit jiným dovednostem. Problémem je čas, který rozděluji mezi tři věci - závodění, rodinu a byznys. Takže uvidím, jak se mi to podaří.“
Spíše než dopředu se teď Macík ohlíží nazpět za 14denním dobrodružstvím v Saúdské Arábii, které pro něj znovu mělo konec v podobě zlatého beduína, tedy trofeje pro dakarského šampiona. Když měl určit klíčové faktory, které stály za jeho dominancí, tak vyzvedl posádku, fungující tým a techniku.
„Letošní Dakar byl stoprocentně o sehranosti týmu, která se ukázala už loni. Z pohledu posádky mi to přišlo strašně jednoduché. Mohl jsem věřit Františkovi (navigátorovi Tomáškovi), reálně jsme neměli problém s navigací. Jen v jedné etapě jsme si chvilku vyměňovali názory, ale ztratili jsme tam jen sedm minut. O nic nešlo,“ míní Macík.
A následně vypočetl, že zatímco on se svými parťáky promrhal za celý závod navigací sotva 15 minut, tak dva jeho nejbližší konkurenti Mitchel van de Brink a Aleš Loprais rozhodně přes hodinu. Pomohla taktika, kdy Macík vyšel vítězně ze tří nejtěžších zkoušek, Chrono48, maratonské etapy a závěrečné bitvy v dunách pouště Pustá končina.
„Loňský úspěch byl základní kámen tohoto letošního. Díky tomu můžete ke všemu přistupovat s lehkostí. Naučíte se nechvátat, když nepotřebujete. Víte, kde jste, jak se kdy zachovat a kdy komu pomoct. Dodržovat strategii týmu,“ vysvětlil.
A pak je tu síla jeho stáje MM Technology, která letos na Dakar dodala hned devět kamionů. „Každý z řidičů, který teď na Dakaru je, chce náš kamion. Tak to je.“
Už za rok se možná na Dakar vrátí i ruský Kamaz a běloruský MAZ, které už tři roky kvůli válce na Ukrajině mají na rallye vstup zapovězený.
„Pokud se Rusové nebo Bělorusové na Dakar vrátí, budeme je podporovat. Těším se na to. Musíme mít konkurenci, oni jsou neskutečně rychlí, několik let závodu dominovali. My jsme se ale posunuli dál a vytvořili jsme velký tým. Je potřeba zůstat obezřetný. Když nebudou svůj start používat politicky, určitě nebudu proti. FIA jim to umožňuje, ruských účastníků v motoristických závodech je hodně,“ říká Macík.
Rallye Dakar 2025
Nejslavnější světová rallye. To je Rallye Dakar, kterou letos v termínu 3.–17. ledna znovu hostila Saúdská Arábie. Na jezdce, mezi kterými nechybí ani české hvězdy, čekalo celkem 12 etap a více než 7700 kilometrů.