Článek
Podstatnou roli v rozhodování, jestli se zúčastnit Rallye Dakar, sehrála u Macháčka skutečnost, že organizátoři soutěže ze společnosti ASO jeho týmu uspokojivě neodpověděli na dotaz, jestli mu nahradí finanční ztrátu vzniklou tím, že ho letos v lednu kvůli spornému výkladu pravidel nepustili s jeho čtyřkolkou na start.
"Jedná se zhruba o půl miliónu korun, a to nejsou pro mě malé peníze. K tomu musím připočíst půl roku příprav na start, které přišly vniveč. Ten čas mi už nikdo nevrátí. Přitom jsem si problém nepřivodil sám," uvedl Macháček v rozhovoru se spolupracovníkem ČTK.
Zkušený pilot požadoval, aby mu pořadatelé slevili na startovném pět tisíc eur. "Ale jejich odpověď byla mírně řečeno vyhýbavá, takže nikam nepojedu. Už jsem to oznámil vedení KM Racingu," prohlásil pětapadesátiletý Macháček.
Poslední dobou se proto tolik nevěnoval speciálu Arctic Cat, s nímž měl v Jižní Americe startovat, ale pracuje na bugginách určených pro jiné závody. "Pro mě je teď přednější auto, které pořádně vyzkouším na menších soutěžích. A v roce 2014 třeba se speciálem Dakar pojedu," řekl Macháček.
V říjnu se chystá se strojem Rage buggy do Tunisu na devítietapovou soutěž dlouhou 2500 kilometrů. "Bude to výborná testovací příležitost, jejíž poznatky jednou využiju pro speciál Arctic Cat. Není vyloučeno, že bych ještě kývl na účast v africké rallye Eco Race, která se jede ve stejném termínu jako Dakar v Jižní Americe," dodal Macháček. Plánuje na příští rok v březnu startovat v Maroku a v létě se poté chce představit na ruské Silk Way rallye.