Hlavní obsah

Macháček při premiéře v bugině na Dakaru kšeftoval s bateriemi

Praha/Chilecito

Hodně pestrý je premiérový start Josefa Macháčka na slavné Rallye Dakar za volantem buginy Optimus Nissan. Šestapadesátiletý matador, který v minulosti pětkrát vyhrál nejtěžší maratónskou soutěž v kategorii čtyřkolek, se zatím pere hlavně s problémy, ale v soutěži se drží a stoupá pořadím automobilů.

Foto: Sport.cz

Josef Macháček projíždí se svou buginou mezi fanoušky Rallye Dakar na trati první etapy.

Článek

Macháček v minulých dvou ročnících nestartoval. Při letošním návratu sbírá neuvěřitelné zážitky. Hned v první etapě mu nefungoval alternátor, tudíž baterie se nedobíjela. „Já viděl situaci jako beznadějnou. Ale navigátor Vlastimil Tošenovský ušel dva kilometry zpátky po trati a za pět set pesos koupil baterii od někoho z místních," říkal pro Radiožurnál Macháček.

Zakoupená součástka v bugině sice vydržela jen tři a půl kilometru, ale sehrála klíčovou roli pro Macháčkovo setrvání v závodě.

„Posunula nás do vesnice, kde policista vymontoval baterii z auta. Pochopitelně za peníze, ale vydržela dvaadvacet kilometrů. A takhle jsme se posouvali po trati a kupovali baterie. Spotřebovali jsme jich pět. Je neuvěřitelné, jak jsou zdejší lidé fantastičtí a ochotní. Někdo chtěl tři sta eur, což jsme neakceptovali, jiný chtěl tři sta pesos. Osm set metrů před cílem nám auto chcíplo, tak nás zapřáhlo jedno nákladní auto a dotáhlo nás do bivaku," líčil s úsměvem Macháček.

Špatný argentinský benzín

Následně se český závodník potýkal s „vařícím" se palivem. „Příčinou byl velmi špatný argentinský benzín. Problém znám z dob startů se čtyřkolkou. Doufal jsem, že po minulých ročnících bude kvalita lepší, ale nic se nezměnilo. Navíc jsem si naivně myslel, že moje bugina po třech předešlých startech nebude mít problém, ale realita byla jiná," posteskl si Macháček.

Prověrkou odolnosti české posádky pak byla i kolize s jiným strojem. „V hustém prachu jsem narazil do stojící buginy. Sice jsem měl malou rychlost, ale i tak jsem prorazil přední kolo, poškodil jsem blatník a kapotu, kterou však nemám rezervní. Tudíž jsme to nějak polepili a dál jedeme jako patlalové," smál se Macháček.

Nezatěžuje se honbou za výsledky. „Letošní Dakar mi má ukázat, kam se mohu s buginou zařadit. Pak přijdou na řadu vyšší ambice," dodal.

Související témata: