Článek
Čtyřiapadesátiletý Macháček byl vyřazen z hodnocení čtyřkolek krátce před startem rallye. Podle prvních informací byl s dalšími šesti závodníky z Dakaru vyloučen pro nesplnění technických podmínek. Jejich čtyřkolky údajně nejsou sériové výroby. V neděli byl ale jejich prohřešek změněn na blíže nespecifikovanou administrativní chybu.
"Z hlediska sportovního i z hlediska minulosti pětinásobného vítěze Dakaru nemám za těchto okolností motivaci pokračovat. Postavil jsem konkurenceschopný stroj, schopný bojovat s nejlepšími, ale moje další účast v takovém případě ztrácí smysl," uvedl Macháček v tiskové zprávě týmu KM racing.
Jeho manažer Martin Pabiška ještě v podvečer evropského času ČTK řekl, že se tým snaží problém řešit. A věřil, že se podaří rozhodnutí organizátorů změnit. "Jsme přesvědčeni, že máme dost pádných argumentů. Jen je problém, že nevíme, co jsme přesně porušili," řekl Pabiška a poukázal fakt, že Macháčkův stroj bez problémů prošel administrativní a technickou přejímkou před startem rallye.
Zvrátit verdikt pořadatelů se ale nakonec nepodařilo a Macháček splnil, co dopředu avizoval. Mimo klasifikaci čtyřkolek v rallye pokračovat odmítl. "Nebudu riskovat zdraví a rozbití vozidla, jestliže mi není umožněno soutěžit s nejlepšími v mé kategorii. Jedna věc je sport a druhá hledisko je zdravotní. Pokud bych jel mimo oficiální pořadí, pak jakýkoli zdravotní problém nebo kolize by se nesetkaly s takovou lékařskou odezvou, jako kdybych jel v čele pořadí čtyřkolek," uvedl Macháček, jenž letos plánoval startovat se čtyřkolkou na Dakaru naposledy.
Podle Pabišky by za trestem pro Macháčka mohly být obavy domácích jezdců, kteří na něj podali protest, z kvality jeho strojů. Český motocyklista připravil i čtyřkolky pro stejně potrestané polské závodníky. "Pepík totiž umí postavit čtyřkolku tak, aby nebylo v průběhu rallye nutné měnit motor, což Argentinci budou muset dělat. A dostanou za to penalizaci. To jsou ale pouze naše spekulace," řekl Pabiška.