Hlavní obsah

Zpěvačka Lounová pojede Dakar v Lopraisově tatře. Na závodě bude i kojit

Aktualizováno

Na leden měla naplánované koncerty i natáčení filmu, jenže jeden telefonát od Aleše Lopraise před pár dny vše překopal a zpěvačku či herečku Olgu Lounovou rázem proměnil v závodní navigátorku při slavné Rallye Dakar. „Je to absolutně splněný sen a životní zázrak,“ říká. Závod už jela před třemi lety v „osobáku“. Teď ale v kategorii Klasik, které se účastní veteránské stroje, usedne do legendární Tatry Puma, s níž Karel Loprais získal tři ze svých šesti triumfů mezi kamiony.

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Aleš Loprais a Olga Lounová na prezentaci Rallye Dakar 2025.

Článek

Je to několik dní, co Olga Lounová odesílala pozvánku na film Život je Dakar, který spoluvytvářela při své premiérové účasti na rallye. A mezi adresáty byl i Aleš Loprais, její kamarád, Karlův synovec a sám už brzy 19násobný účastník závodu. Po pár hodinách se jí rozezvonil telefon a na druhém konci právě on.

„Ty ses mi připomněla. Nám teď vypadl navigátor na Dakar. Nechceš jet?“ ptal se Loprais.

Lounová zbystřila a vyzvídala: „Jako na který rok?“

„Teď na leden,“ zněla překvapivá odpověď.

Chvíle nadechnutí a pak souhlas Lounové. Ač už měla celkem plný diář, a také má dvouletou dceru Arianne, neváhala. „Já jsem původně chtěla jet s Opelem Ascona, ale nevyšlo to. když zavolal Aleš, byla jsem zrovna v autě se sestrou, povídaly jsme si, jak mě to mrzí. Je to takový životní zázrak. Nešlo to odmítnout, protože normálně se na Dakar chystáte rok, je za tím neskutečně moc práce, abyste sehnali peníze i tým. A pak vám někdo zavolá, že to má připravené,“ líčí 43letá umělkyně a rallyeová závodnice.

Za celou akcí „kulový blesk“ jsou zdravotní potíže Jana Čermáka. Současný majitel TV Barrandov byl v roce 1998 členem vítězné posádky Karla Lopraise a teď se měl na Dakar ve vítězné Pumě coby navigátor vrátit.

Aleš Loprais sice bude závodit v kategorii kamionů se značkou Iveco, nicméně jeho rodinný tým posílá do veteránské třídy, která nejede po stejné trase jako hlavní závod, dvě auta – Pumu a Hasičák. „Otevřel jsem flašku, vypil ji a pak Alešovi zavolal, že to nejde,“ říká Čermák.

A tím uvolnil sedačku pro Lounovou.

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Tým Aleše Lopraise na tiskové konferenci k Rallye Dakar. Jan Čermák, jehož v posádce nahradila Olga Lounová, zcela vlevo. Vpravo vedle Lounové stojí Igor Pazdera, který bude Tatru Puma řídit.

„Aleš tím splnil celoživotní sen mému tátovi, který miluje Lopraisův tým a Dakar. Závod jsme sledovali, kde jsme mohli. Táta v tom leží pořád, navíc je kamioňák, protože má autodopravu. Tak snad zůstane nadšený i po závodě, protože jet v takovém autě za tým s takovou tradicí je zavazující a snad neudělám ostudu. Výhodou je, že už jeden Dakar mám za sebou, protože poprvé jste tam jak Alenka v říši divů,“ popisuje Lounová, která bude navigovat Igora Pazderu.

Rallye začíná 3. ledna, Češi tradičně vyrážejí společným letem 30. prosince a Lounová má ještě o silvestrovské noci vystoupení. Snaží se tak sehnat jiné letenky, případně koncert zrušit, podobně jako ty v lednu, a přesouvá natáčení. I to je daň za rychlé rozhodnutí.

Shání ubytování pro rodinu, která ji bude v Saúdské Arábii doprovázet, a především pomáhat s péčí o dvouletou dceru. „Pojedu dvojí Dakar – přes den autem a večer na prsu s Ariankou, kterou kojím. Ale já myslím, že to zvládne, protože je odmalička zvyklá jezdit. Už máme za sebou 10denní Keňu, což je mnohem horší závod než Dakar,“ zmiňuje Rallye Safari, které se účastnila loni.

Teď Lounová zintenzivňuje svou přípravu. Pravidelně přes rok chodí do posilovny, jenže nyní tréninky zdvojnásobí. Přidá saunu, otužování i fyzioterapii. Taky se naučí pracovat s novou navigátorskou aplikací. „Je toho hodně,“ usměje se. „Ale život je Dakar!“