Článek
Vyměnit motor u závodního kamiónu znamená vždycky spoustu doprovodných změn. Co si od něj slibujete a čím muselo auto projít?
Nové srdce auta přineslo vyšší výkon, lepší kroutící moment a víc koní. Museli jsme zasáhnout do koncepce kamionu, abychom zlepšili chlazení.
Vy jste letos po Dakaru neabsolvoval žádnou soutěž?
Chtěli jsme jet teď v listopadu v Abú Zabí, ale vzhledem k úpravám motoru a ladění auta bychom museli práce přerušit. Zvolili jsme testování v místech, která známe u nás a v Polsku. Udělali jsme v rámci možností, co se dalo.
Kolik času máte ještě na přípravu?
Zhruba měsíc, protože auta musí být koncem listopadu v Marseille, odkud pojedou lodí do Saúdské Arábie. Mně osobně ještě čeká trénink v dunách na Arabském poloostrově, samozřejmě s jiným autem. V Lady, jak říkáme našemu kamiónu, nám zbývá jen dokončit design, tedy polepit auto samolepkami partnerů Instaforex Loprais Praga Teamu a naložit náhradní díly, což se děje v těchto dnech. Ještě jsme objednávali brzdové obložení, ale je předpoklad, že se vše stihne včas.
Posádka zůstává stejná?
Po mnoha letech bude ryze česká. Navigátor Chalid Alkendi přechází na pozici manažera týmu. O spolupráci s takovým odborníkem rozhodně nechceme přijít. Jeho místo zaujme Jaroslav Valtr mladší, pokračovatel závodnické rodiny Valtrů, který má bohaté zkušenosti jako navigátor svého táty, ostříleného dakarského válečníka. Mechanikem zůstává rovněž velmi zkušený Petr Pokora.
Minulý Dakar jste postavili dva soutěžní kamióny. Bude vám někdo krýt na trati záda?
Na Dakar 2022 nasadíme jen jedno, to, které budu pilotovat. Koncentrujeme se na jedno ostré auto. Na přípravu dalšího nebyl čas a je to i finančně velmi náročné.
Vánoce jste tradičně trávili doma na Valašsku. Stihnete je i letos?
Určitě ano, letenky objednáváme na 27. prosince. Už následující den musíme převzít auta, absolvovat technickou přejímku a po ní dvoudenní shakedown, což bude poslední ostrý test před samotným startem 2. ledna v Háilu, cíl je 14. ledna v Džiddě.