Článek
„Asi padesát kilometrů před cílem rychlostní zkoušky jsme byli druzí a útočili na první místo. Jeli jsme podle rozpisu až do místa, kde se trať zužovala a stálo tam několik zapadlých aut. Pomáhali jsme s vyprošťováním. Když se podařilo trať částečně uvolnit, pomáhali jsme dalším s vytažením za tatrou a při tom nevydržela spojka. V tu chvíli to vypadalo hrozivě. Pomoci nám mohl jen jiný kamión. Jenže ty už jezdily po objížďce, kam je posílali pořadatelé,“ vyprávěl Právu Aleš Loprais.
Štěstím v neštěstí pro posádku tatry byl kamión MAN Roberta Randýska, který startuje v soutěži kamiónů a jede doprovod týmu Offroadsport.cz Miroslava Zapletala. „Projížděli kolem nás a ihned zastavili. Vzali nás na lano a odtáhli těch padesát kilometrů do cíle rychlostní zkoušky. Pro nás to byla záchrana, od nich oběť a chlapský čin, za který jim patří velký dík,“ zdůraznil Loprais.
Babča táhla devět hodin
Za cílem už si Lopraisovu mrtvou tatru převzal bratranec Leoš Loprais, který neměl šanci se dostat na trať. Šestikolová tatra, láskyplně nazývaná Babča, pak závodní speciál táhla devět hodin po trase dlouhé šest set kilometrů do bivaku v Puerto Madryn.
„Kluci z doprovodu okamžitě začali pracovat na výměně. Z posádky jim pomáhal Milan Holáň. My dva s Vojtou Štajfem jsme si šli alespoň na dvě hodinky zdřímnout. Kluci nespali ani minutu. Oprava byla dokončena přesně šest minut před naším startovním limitem. Stihli jsme tak včas odstartovat do třetí etapy,“ vyprávěl Loprais s ulehčením.
Celý rozhovor s Alešem Lopraisem najdete v úterním Právu