Článek
Hned také oslovil sportovního ředitele týmu, legendárního Vladimíra Čagina, aby společně našli jiné kolbiště, kde by poměřili svoje síly a prověřili techniku, která na obou stranách prochází významnými změnami. Loprais chce vyzkoušet v boji nový motor Gyrtech z dílen Buggyry a zároveň společně s Martinem Kolomým a Jaroslavem Valtrem otestovat spolupráci v rámci Tatra Buggyra Teamu.
„Ta neomezuje žádný z týmů, které do projektu vstoupily, v samostatné činnosti, tedy ani náš InstaForex Energy 69 Loprais Team. Ale vzájemná součinnost může přinést při tak náročné rallye, jakou je Dakar, hodně pozitiv, z nichž vytěží v konečném důsledku všichni," zdůraznil Loprais.
V Evropě nebo v Africe
Společné hledání soutěže, na níž by se ještě letos utkali ti nejlepší, dostává konkrétní kontury. „Hledáme rallye, která bude hodně náročná, aby to nebylo jen svezení. Existuje několik variant, ale zatím nemohu být konkrétní. Určitě něco pojedeme, a není to i vzhledem k ubíhajícímu času, v horizontu měsíců, spíše týdnů nebo možná i dnů. Ve hře jsou například dvě kratší soutěže v Evropě nebo jedna delší v Asii. Existují i možnosti na africkém kontinentu," uvedl Aleš Loprais.
V Evropě by to mohly být soutěže v Maďarsku a v Polsku, v Asii to je delší rallye v Číně, na africkém kontinentu se pojede v Maroku a Tunisku. „Ladíme to společně. Samozřejmě své k tomu řeknou i naši partneři, co bude z jejich pohledu nejzajímavější," dodal Aleš Loprais.
Princezna na kolech, Královna rozebraná
V týmových dílnách ve Frenštátu pod Radhoštěm se rozhodně nezahálí. Po testech nového motoru je momentálně Lopraisova Tatra Queen 69 - EVO II rozebraná. „Motor Gyrtech se jeví velice dobře, hlavně v nižších otáčkách, což jsme potřebovali. Teď celé auto prochází důkladnou kontrolou. Nic nesmíme opomenout. Některé díly se zkontrolují, jiné prostě vymění," prozradil Aleš Loprais.
Před dílnami stojí v plné pohotovosti Tatra Princezna, s níž jezdí posádka Jana Tománka. „Samozřejmě i té věnujeme patřičnou pozornost. Mnohé díly jsou identické, takže je třeba otestujeme na jednom autě, ale použijeme pak na obou," dodal nástupce legendárního Karla Lopraise, svého strýce a stále dobrého rádce a pomocníka.
Devatenáct tater pro legendu
Kousek od ní zaparkoval nejslavnější tatru historie „Pumu" Karel Loprais. „Tohle auto vyhrálo ještě africký Dakar v letech 1998, 1999 a 2001. Teď s ním občas jezdím na prezentační akce, naposledy s mým dlouholetým dakarským navigátorem Josefem Kalinou," nechal nahlédnout do kabiny legendárního kamiónu „Monsieur Dakar", který tuto soutěž vyhrál celkem šestkrát. O jedno vítězství ho sice překonal Vladimír Čagin, ale rekord Karla Lopraise, který v roce 1994 skončil v součtu osobních automobilů a kamiónů absolutně šestý, mu už zřejmě nevezme nikdo.
V malém lopraisovském autosalónu stojí další unikát. Osobní automobil Tatra, v němž jezdil prezident Edvard Beneš. „To je skutečná vzácnost," pohladil ji něžně Karel Loprais a hned ukázal na vedle stojící raritu... „Tyhle papírové modely jsem dostal k letošním pětašedesátinám od fanoušků. Jsou papírové, všechny ručně dělané. Obdivuji tu mravenčí práci a neskutečnou trpělivost. A to ještě museli tři opravovat, protože na ně spadla plastová láhev s vodou. Jsou to všechny typy tatrovek a designy, s nimiž jsem závodil," pravil obdivně k tvůrcům devatenácti modelů Karel Loprais.