Článek
„Přijeli jsme sem především testovat nový vůz před Dakarem, ale samozřejmě i závodit. Jakmile sednu za volant, probudí se ve mně touha uspět co nejlépe. Chtěl jsem se po testovacím shake downu zajet čas v první pětce, abych měl kontakt s nejlepšími. Sobotní třetí čas je o to větším překvapením. Auto jede perfektně, ale pořád se s ním přeci jenom učím v závodním režimu. Sbírám ale hlavně data, abychom auto připravili co nejlépe na jihoamerický Dakar 2016. Hledáme také ideální nastavení podvozku. V Maroku je kolem 33 stupňů, což není nijak příjemné," napsal Aleš Loprais pro Sport.cz.
Úvodní pondělní etapa měří 330 kilometrů. Vede náročným terénem, po okruhu Zagora - Zagora, který proslul svojí obtížností v dakarských etapách. Loprais jede se svým osvědčeným španělským navigátorem Ferranem Marco Alcaynou. „Novým palubním mechanikem je Holanďan Bernard Der Kinderen, který zná auto do posledního šroubku. Dělal mechanika Hansy Staceyovi a vyhráli spolu Dakar," uvedl Loprais.
V pouštních podmínkách čeká na posádky celkem 1358 km. Soutěž skončí v pátek. Po návratu z Afriky budou mít týmy na přípravu vozů před naloděním na jihoafrický Dakar pět týdnů.