Článek
"Rozhodně mi to dodá určitý klid a pohodu, ačkoliv na trati speciálky člověk nikdy neví, jestli druhý vůz jede minutu nebo hodinu za ním. Každopádně je dobré vědět, že někde za vámi je další auto, které vám může poskytnout třeba náhradní pneumatiku," uvedl Aleš Loprais v tiskové zprávě. Díky Tománkovu startu může jet rychleji. "Můžete totiž více riskovat v místech, kde jinak musíte jet na jistotu," vysvětlil.
Výhodou je rovněž fakt, že jak Tománek, tak další člen jeho posádky Jiří Stross jsou i výbornými mechaniky. "Na Dakaru se samozřejmě může stát neuvěřitelné množství nepředpokládaných věcí a v takových situacích je další pomoc k nezaplacení. Ale mít u sebe spřátelenou posádku bude fajn. Když stoupá předstartovní horečka a nervozita nebo už jde v závodě do tuhého, drží se týmy často pospolu a nikoho dalšího mezi sebe nepouští," řekl Loprais, jehož maximem na Dakaru je třetí místo z roku 2007.
V nadcházejícím ročníku Dakaru se Loprais na start postaví stejně jako letos s kamionem Praga V4S DKR. Jeho kolegy v posádce budou mechanik Petr Pokora a navigátor Chálid Kandí ze Spojených arabských emirátů. Stejně jako řada dalších účastníků rallye se musel závodník z Frenštátu pod Radhoštěm vypořádat s nedostatečným testováním. Snažil se ale svůj kamion vylepšit.
"Šli jsme jenom po spolehlivosti, vůbec jsme neřešili zvyšování výkonu nebo nějaké zásadní změny. Pozornost jsme věnovali věcem, které nás trápily letos. Zlepšili jsme tlumení kabiny, chlazení, elektroniku, detaily kolem sání, výfukového potrubí a turbodmychadla," uvedl Loprais, který na předchozím ročníku Dakaru skončil sedmý.
V lednu se bude snažit tento výsledek vylepšit. "Na Dakar jedeme s obrovskou pokorou a chceme si ho užít. Zároveň je však pravda, že si závod dokážu užít jen v případě, že bojujeme vepředu. Jinak to prostě neumím," dodal Loprais.