Článek
„Pro bramboru jsme na Dakar nejeli, už čtvrté místo bych bral stejně, jako kdybychom nedojeli. Musíme ale vidět jen pozitiva. Vyhráli jsme etapu, byli jsme ve hře o celkové vedení...," poznamenal Loprais po skončení soutěže v hlavním městě Chile Santiagu pro Český rozhlas.
Není žádným překvapením, že nejvíc ouvej Lopraisovi při letošním ročníku slavné soutěže bylo, když kvůli poruše baterie nabral v páté etapě téměř dvouhodinové manko a přišel o průběžné vedení. Nečekaný kolaps zbrusu nového zdroje navíc přišel v předvečer třiatřicátých narozenin.
„Už jsem byl nachystaný, že závod zabalím," přiznal Loprais otevřeně. „Ale podpora rodiny a fanoušků mě přesvědčila, abych zůstal. A myslím, že jsme se rvali důstojně," připomněl úspěšná vystoupení v dalších dílech soutěže, z nichž nejvíc byl vidět triumf v deváté etapě.
Nová tatrovka bude lehčí a rychlejší, slibuje Loprais
Ačkoliv se účastníci letošního ročníku Dakaru mnohdy ani nestačili vrátit domů, Loprais už přemýšlí o tom příštím. Hlavně pak o novém autě, které malý tým nestihl na start připravit. „Nová tatrovka stojí v dílnách. Bude červená, bude lehčí a bude rychlejší. Letos jsme táhli o půl tuny navíc, měli jsme o 1000 Nm menší kroutící moment... I tak ale bylo vidět, že se dá jet rychle. Princezna je starší holka, ale pořád na to měla," pochvaloval si synovec šestinásobného vítěze Karla Lopraise.
Ani pro další ročník proto pokračovatel slavného rodu nemíní slevit z nejvyšších ambic. „Pořád jsme obecně malý tým, to je naše největší bolest. Nemáme za sebou rychlou asistenci. Vždycky do toho ale jdeme po hlavě a nebojíme se toho. Jednou to vyjít musí," věří Loprais.