Hlavní obsah

Loprais už je na stupních, chce ale útočit dál

PRAHA/VESPRÉM

Aleš Loprais ve čtvrtečním dílu Středoevropské rallye opět ukrojil ze ztráty, kterou nabral ve druhé etapě vinou poškození vzduchového systému a defektu pneumatiky, a probojoval se na třetí místo průběžného pořadí. Do konce soutěže zbývají dvě etapy a posádka českého pilota ztrácí se svou Tatrou na vedoucího Nizozemce Staceyho 42 minut.

Foto: www.loprais.com

Aleš Loprais na trati čtvrté etapy Středoevropské rallye.

Článek

„Vyhlídky taktiky na zbytek rallye se ani ve čtvrtek nezměnily: útočit a zase útočit,“ ohlédl se Loprais za pátým dílem soutěže v tiskové zprávě svého týmu. Češi startovali do etapy ze čtvrtého místa za průběžně vedoucím Staceyem a dvojicí továrních Ginafů. Velmi tvrdá a rychlá trať měla právě jim vyhovovat, Loprais ale už v polovině sekce předjel Van Vlieta a zhruba deset kilometrů před koncem i Van Ginkela.

Mnoho štěstí navíc neměli další konkurenti: Van Eerd s Dafem měl technické problémy a do cíle dojížděl s hodinovým zpožděním, Marek Spáčil ztratil přes půl hodiny a Martin Macík speciálku nedokončil. Vila, De Azevedo i Echter nabrali přiměřené časové ztráty.

"Dnešek nám zkrátka vyšel, i když bychom možná mohli ještě kousek přidat. Do další etapy budeme startovat hned za Staceym, což je dobré, musíme se snažit dál," neusínal na vavřínech synovec šestinásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise.

Posádky absolvovaly ve čtvrtek v okolí Veszprému měřený úsek v délce 210 kilometrů a v pátek si stejnou trasu zopakují. "Kdekdo by možná mohl nad kilometráží ve srovnání s Dakarem ohrnout nos, ale ty etapy jsou tak intenzivní, že to vydá na dlouhou dakarskou speciálku. Čtvrteční itinerář měl tloušťku jako v Africe na 600 kilometrů a bylo v něm na 53 waypointů. Fyzicky i na soustředění je to opravdu obtížná záležitost, umocněná tím, že špička všech kategorií jede opravdu na hraně, na sto procent," dodal Lopraisův navigátor Ladislav Lála.

Související témata: