Článek
Loprais se chystal na dakarskou soutěž s kamiónem MAN, ale poté co svůj start vzdal ze zdravotních důvodů David Vršecký, jenž měl původně řídit druhý speciál Tatra Phoenix roudnického týmu.
"Davidova rozhodnutí na jedné straně litujeme, o to více si ale ceníme jeho odpovědnosti k týmu," uvedl týmový manažer Jan Kalivoda, který musel rychle hledat za Vršeckého náhradu. Nakonec prý zaúřadovala svým způsobem náhoda v podobě účasti Lopraise na jedné z testovacích akcí.
"Vedením týmu mi byla nabídnuta možnost svezení v poslední evoluci dakarské Tatry Phoenix. V té době Buggyra testovala na polygonu v Kopřivnici, což jsem měl kousek od domova," řekl Loprais, jenž pojede oficiálně za Instaforex Tatra Buggyra Racing tým a dalšími členy posádky budou navigátor Jan Tománek a mechanik Jiří Stross. "Pochopitelně mě to zajímalo. Poslední zkušenost s tatrou jsem měl v roce 2014, kdy jsem testoval Fat Boye," poukázal Loprais na vůz, který vyvíjel se svým týmem.
Nyní už se naplno chystá na start na Dakaru s tatrou. "Operativně jsme nastavili sérii testování na Slovensku a v Maďarsku, během kterých dojde na finální úpravy nastavení tlumičů a stabilizace pro můj styl jízdy. Je to pro mě velká výzva, protože spolu s Martinem Kolomým máme na výrazný úspěch," podotkl Loprais, jehož dakarským maximem je třetí místo v roce 2007.
Na spolupráci s Lopraisem se těší podle týmového vyjádření i Kolomý. "Angažování Aleše považuji za velmi povedený krok. Cesta k úspěchu celého týmu vede přes větší počet stejně rychlých jezdců. Navíc v minulých dvou letech nasával Aleš atmosféru v zahraničních týmech a věřím, že jeho poznatky pro nás mohou být hodně zajímavé a inspirativní," řekl Kolomý, který byl nejlépe pátý v roce 2013.