Hlavní obsah

Loprais po chybě v navigaci opustil na Hedvábné stezce třetí příčku

PRAHA

Bojoval, ve třetí etapě Rallye Hedvábné stezky diktoval tempo a útočil na vítězství. Chyba v navigaci a více než půlhodinové zdržení v Kalmycké poušti ale Aleše Lopraise s tatrou odsunula na sedmou pozici, která znamenala pokles v průběžném pořadí ze třetího na čtvrté místo.

Foto: loprais.cz

Aleš Loprais se závodním kamiónem Tatra.

Článek

Loprais hodlal ve třetí etapě udržet třetí příčku před dotírajícím Nizozemcem Staceym a současně se chtěl přiblížit vedoucím jezdcům Kamazu. Zprvu se dařilo plnit plán na jedničku, žlutá Tatra letěla na trase z Volgogradu do Astrachaně s větrem o závod a na druhém kontrolním bodě měl Loprais dokonce třetí nejlepší čas v absolutním pořadí hned za továrními jezdci BMW Peterhanselem (jede s Mini) a Holowczycem. Žádný kamión nebyl v tu chvíli rychlejší, na nizozemského jezdce měl Loprais najeto dvacet minut...

Závěr etapy ale přinesl českému závodníkovi těžké zklamání. Navigační chyba v Kalmycké poušti znamenala zdržení pětatřicet minut, ztrátu celkové třetí příčky a další navýšení náskoku kamazů. „Dnes se nám od počátku dařilo, vůz fungoval perfektně a dobře jsem se s ním sžil. V závěru přišla navigační chyba a celý náskok jsme ztratili. Myslel jsem si, že vítězství máme v kapse, takto je to příliš těžké sousto k polknutí,“ lamentoval Loprais po dojezdu etapy, v níž nakonec triumfoval mladý Rus Ajrat Mardějev..

Ostatní čeští jezdci se ve třetí etapě nevešli do první desítky. Liaz Jaroslava Valtra byl klasifikován na jedenáctém místě a celkově je dvacátý, Marek Spáčil s tatrou dojel patnáctý a v průběžném pořadí figuruje na dvanácté příčce. Tomáš Vrátný s další tatrou byl se ztrátou dvou hodin dvaadvacátý a stejná příčka mu patří i celkově. Václav Svoboda s tatrou figuruje na 25. místě. Jediní čeští zástupci v kategorii automobilů, manželé Alena a Josef Pelcovi dovezli svůj hummer po jedenáctihodinovém martyriu  do cíle na 51. místě a celkově jsou čtyřiatřicátí.

Středeční čtvrtá etapa, která začíná i končí v Astrachani, bude jednou z klíčových. Měřený úsek měří 400 kilometrů a závodníci se do písků Kalmycké pouště vydají bez doprovodů. Hodit se budou dakarské zkušenosti a významnou úlohu budou opět hrát navigátoři. „Vyspíme se z toho a ráno pojedeme znovu naplno, ještě pořád máme šanci zaútočit na pódiové umístění, i když to v současné situaci není právě snadný úkol," plánoval Loprais.