Článek
Už před závodem říkal, že celkový výsledek je napsaný ve vesmíru a že on jen za ním bude kráčet. I proto o šestivteřinovém rozdílu v cíli Loprais s klidem říkal: „Asi to tak mělo být. Karty jsou dobře rozdané.“
A následně vyprávěl, jak se nedělní etapa, která přinesla těsné výsledky, odehrávala. „Zpočátku jsme dojeli do krátké dunové pasáže. Tam jsme docvakli Jardu Valtra, pak ale začala velmi těžká navigační pasáž, kde jsme trošku ztratili.“
Chvilku bloudili, nakonec ale na rozdíl od některých soupeřů kontrolní bod našli a vyhnuli se tak patnáctiminutové penalizaci. „Některým šťastlivcům se podařilo najít bod dřív, ale zase měli trable jinde. Bylo to velmi vyrovnané. V závěru byla hodně prašná pasáž s velbloudí trávou. Bylo to uskákané se spoustou kamenů a děr. Několikrát jsme jeli po přední nápravě. Lady (jméno kamionu) schytala neskutečné rány. I proto bych chtěl klukům poděkovat, jak nachystali auto. Posádka fungovala výborně,“ uvedl Loprais, jenž je o necelých třináct minut druhý za Van Kasterenem i v celkovém pořadí.
Právě v závěrečné části přitom ztrátu na Nizozemce zásadně stahoval.
Třetí v neděli i průběžně je Martin Macík, Jaroslav Valtr se i vinou 15minutové penalizace či výměně pneumatiky propadl na pátou pozici. „Celkově jsme ale jeli dobře, i když jsme občas udělali nějakou chybičku. Musíme se z toho ponaučit. Je ale dobře, že přišly teď na začátku, abychom si to uvědomili do dalšího průběhu. Abychom se k závodu chovali uctivě,“ řekl Valtr z týmu Buggyra Racing.