Článek
„Oslovil mě nizozemský tým Eurol VEKA, který má k dispozici vozy MAN s tovární podporou. Když jsme letos havarovali na Dakaru, byla posádka Petera Versluise mezi prvními, která u nás zastavila a poskytla nám potřebnou pomoc. Tohle je pro mne nová velká výzva. Zatím jsme se dohodli na spolupráci při Silk Way Rally. Máme za sebou také první úspěšné testování v Turecku. Nechci teď spekulovat, s čím pojedu Dakar 2013, ale je možné, že to bude s vozem MAN," řekl pro Sport.cz a Právo Aleš Loprais.
Tatra může být rychlejší
„Když mne vezli do nemocnice, chytil mě Peter za ruku a řekl, že příští Dakar vyhrajeme spolu. Zajímal se o můj zdravotní stav i později. Znali jsme se už před tím, ale pochopitelně jsme se ještě víc sblížili. Jeho nabídka mě příjemně překvapila. Jedná se o špičkový tým s perfektním zázemím. Je větší než ten náš. Kamión budu řídit já, se mnou pojede Peter a také další člen posádky bude z týmu Veka. Mým úkolem bude co nejrychleji se s autem sžít, protože jeho koncepce je jiná, než na jakou jsem byl dosud zvyklý. První zkušenosti jsou ale výborné," prozradil Loprais.
V Turecku při testech už odhalil několik záležitostí, které je možné na kamiónu MAN vylepšit. „Především je vyšší než naše tatra, ale je velice stabilní a na rovnějších úsecích velice rychlý. Naopak tatra je rychlejší v rozbitém terénu, ale jsem přesvědčený, že dokážeme MAN zrychlit i v těžkých pasážích," dodal Loprais s tím, že před startem Silk Way Rally v Rusku budou ještě MAN testovat a vylepšovat.
Obratle drží
„Všechno se to zrodilo hodně rychle. Po květnové lékařské kontrole jsem dostal definitivně zelenou pro další závodění. Testy v Turecku byly hodně náročné, ale oba obratle, které jsem měl po havárii na Dakaru naštípnuté, drží dobře. Žádnou bolest jsem necítil a snad to vydrží i nadále. Teď musím především dohánět fyzičku, takže každou volnou chvíli trávím na kole nebo v posilovně," prozradil Aleš Loprais.
O definitivním rozchodu s Tatrou nepřemýšlí. „V tuto chvíli jde o Silk Way. Letošní auto bylo totálně zničené do šrotu. Nové se nedalo postavit rychle. Až když přišly peníze z pojišťovny, mohli jsme začít naplno. Musel bych startovat se starým autem, které má malou kabinu. Nebylo by to ono. Nesmyslné plýtvání penězi a energií. Dál budeme ve Frenštátu v klidu stavět dvě nové Tatry Jamal. Využijeme spoustu poznatků k vylepšení, takže budou lepší než letošní verze," uvedl Loprais.
Silk Way Rally pojede nejen jeho posádka, ale i jedna tatrovácká pod křídly Euro Veka Teamu. "Čas ukáže, jestli jedna z nich bude pro mne nebo obě využijeme komerčně a pojedu Dakar 2013 opravdu s vozem MAN a v nizozemském týmu. Zatím jsem především rád, že jsem dostal tuto šanci a mohu startovat s kvalitním vozem. Vždyť v Rusku budu obhajovat loňské zlato," rozloučil se Aleš Loprais.