Článek
Pokud by francouzský rallyeový fenomén dokázal na jihu Portugalska splnit svůj cíl, připsal by do své rekordní bilance osmapadesátý triumf v MS. „Mám rád tuhle rallye, ale nic není tak snadné. Portugalsko je jednou z nejobtížnějších rallye vůbec. Je to takový mix všeho, co mohou šotolinové povrchy nabídnout, od rychlých úseků až po pomalejší točivé pasáže," podotkl šestatřicetiletý jezdec.
Loeb při poslední soutěži na Novém Zélandu dojel třetí a zaznamenal nejhorší výsledek v sezóně. Před svými pronásledovateli má po pěti odjetých soutěžích náskok šestatřicet bodů, což se v pozměněném systému bodování pohodlným odstupem nazvat nedá. „„Do Aucklandu jsme přijížděli se 40bodovým náskokem na Solberga a domů jsme se vrátili s 36 body na Jari-Matti Latvalu. Ztracené čtyři body právě z této rallye, to není špatný výsledek našeho snažení. V této sezóně je zatím šest kandidátů na vítězství v dalších startech. Dojet mezi nejlepšími by se nám samozřejmě hodilo i nyní, takže zatím žádný prostor pro odpočinek," plánuje Loeb.
Poněkud odlišné starosti má Loebův vyzyvatel z posledních sezón, Fin Mikko Hirvonen. Jednička týmu Ford má po úvodním triumfu ve Švédsku pramálo důvodů ke spokojenosti, byť na průběžně druhého Latvalu ztrácí pouhých osm bodů. „Po zklamání na Novém Zélandu chci znovuobjevit rychlost. Aktuálně vůbec nemyslím na postavení v šampionátu, v Portugalsku chci jet hlavně tak rychle, jak doopravdy umím,“ vymínil si dvojnásobný vicemistr světa.
Brzy třicetiletý pilot je přesvědčen, že jádro problému zná. „Hodně jsem přemýšlel, proč jsem na Zélandu nebyl tak rychlý, jak jsem chtěl. Myslím, že jsem prostě tlačil moc na pilu. Útočil jsem až příliš a z toho pramenily chyby. Proto chci o víkendu v Portugalsku jet s menší agresivitou a o to plynuleji,“ podotkl Hirvonen.
Latvala na karambol nemyslí
Hirvonenův krajan Jari-Matti Latvala bude v okolí Algarve hájit průběžné druhé místo v pořadí šampionátu a do Portugalska míří povzbuzený triumfem na Novém Zélandu. „Pozice dvojky v týmu Ford mi pomohla k tomu, že mám v letošní sezóně zcela jiný postoj k řízení, než jsem měl doposud. Není to jen o tom být rychlý, stejně důležitá je výsledková stálost. Kdo chce bojovat o titul, musí soutěže hlavně dojíždět,“ poznamenal Latvala.
S ohledem na zdárné ukončení rallye Fin v souvislosti s Portugalskem moc dobře ví, o čem mluví. Loni se totiž rozloučil se soutěží spektakulární havárií, při níž se se svým vozem skutálel ze 150metrového svahu. „Ta rychlostka je i v letošním programu. Při seznamovací jízdě si na tom místě určitě přibrzdím a podívám se, kudy jsme vylétli. A poupravím rozpis! Nijak se tím karambolem ale nestresuji, na můj výkon nebude mít vliv,“ říká odhodlaně pětadvacetiletý závodník.
Šestý podnik letošního mistrovství světa startuje ve čtvrtek diváckou supererzetou na stadiónu v Algarve, soutěž pak pokračuje v pátek, sobotu i neděli. Na jezdce čeká ve třech etapách dohromady osmnáct rychlostních zkoušek v celkové délce 355,32 km. Dohromady jezdci v Portugalsku najezdí přes dvanáct set kilometrů. Vítěz bude znám v neděli před 15. hodinou. Po zastávce v Portugalsku čeká mistrovský seriál víc než měsíční pauza, další soutěží bude až o druhém červencovém víkendu Bulharská rallye.
Průběžné pořadí MS (po 5 ze 13 soutěží) |
1. Loeb (Fr./Citröen C4) 108 b., 2. Latvala (Fin./Ford Focus) 72, 3. Hirvonen (Fin./Ford Focus) 64, 4. Ogier (Fr./Citroën C4) 63, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4) 53, 6. Sordo (Šp./Citröen C4) 34, ...14. Prokop (ČR/Ford Fiesta S2000)2. |
Pořadí týmů: 1. Citroën Racing 156 b., 2. Ford 151, 3. Citroën Junior Team 75, 4. Stobart-Ford 74, 5. Munchi's Ford 32. |
Pořadí S-WRC: 1. Pons (Šp./Ford Fiesta S2000) 68, 2. Prokop 48, 3. Anderson (Švéd.) 40. |