Hlavní obsah

Loeb uvolnil trůn, vlčáci se o titul poperou

Praha

Devět let vládl Sébastien Loeb v barvách továrního Citroënu mistrovství světa v rallye. Letos však největší fenomén v dějinách rallye pojede jen vybrané podniky šampionátu, a tak dostává dnes startující bitva o uvolněný trůn specifický náboj.

Foto: Sport.cz

Sébastien Loeb na trati Finské rallye.

Článek

„Sébastien byl soupeř, současně však hrdina. Jasně, mnozí ho nenáviděli, protože pro ně byl nedostižný. Ale byla to ikona. Při závodech se zdálo, že ho nikdo nemůže porazit. Ze strany pilotů se dala vycítit rezignace. Někteří měli zakázáno s ním bojovat, jiní se ho marně snažili dohonit. Pro budoucnost rallye je dobře, že se bude o titul prát víc vlčáků," předpovídá jediný český zástupce v šampionátu Martin Prokop.

Loeb vyhrál ze 164 závodů MS celkem 76. Při startu seriálu v Monte Carlu chybět nebude, ale následně by měl jet už jen tři závody. Aby snad nemohlo být o náboji sezóny pochyb, debut v mistrovství světa éry WRC čeká tým Volkswagen.

„Nemají žádné limity v zázemí. Ale Citroën byl takticky neskutečný, v každé chvíli ve srovnání s Fordem jednal chladnokrevně a přesně. Také Ford má nakonec silný tým, tovární techniku budou mít čtyři jezdci. Čekám velkou bitvu," předpovídá Prokop.

Hirvonen má konečně uvolněné ruce

Poprvé nebude mít týmovou taktikou svázané ruce Fin Mikko Hirvonen, čtyřikrát druhý v konečném hodnocení MS. Dosáhne na první titul? Proti bude před dvěma lety Loebem potupený Francouz Sébastien Ogier, jehož angažoval Volkswagen.

A německý gigant má v záloze ještě eso v osobě Fina Jari-Mattiho Latvaly. Minulý rok se nedokázal vyrovnat s úlohou jedničky Fordu, pověst fenomenálního pilota naplňuje střídavě. Hádankou je pak výkonnost dravců právě ve strojích bývalého továrního týmu Ford.

Čeká nás nejzajímavější ročník?

„Čekám možná nejzajímavější ročník podobně jako minulý rok ve formuli 1. Ogier se bude snažit, ale právě snahu umí přehnat. Latvala zrovna tak. Co předváděl na konci minulé sezóny, když se Solbergem létali z trati ven a dělali i další zbytečné chyby... Hirvonen jezdí stabilně, ale nevím, jestli pokaždé dostatečně rychle. Bude se to přelévat. Není pochyb, že jezdci Volkswagenu budou chtít ukázat, kdo má nejrychlejší auto," tvrdí Prokop.

V rámci kategorie WRC2 vypsaného pro vozy s pohonem všech čtyř kol se do šampionátu vrací český tým Škoda Motorsport, který bude nasazovat Fabii S2000 pilotovanou Finem Lappim. Obsazení druhého mladoboleslavského stroje bude zřejmě proměnlivé.

Související témata: