Článek
Mistr světa tím pádem znovu klesl za svého největšího soupeře a vítěze první etapy Mikka Hirvonena a do čela pustil Latvalu, který tak bude v neděli oběma adeptům na titul "čistit" trať. V roli lídra kategorie produkčních vozů se do finálového dnu pustí Martin Prokop v mitsubishi.
Loeb na citroënu ztrácí na první místo 13 sekund, Hirvonen s fordem devět. Oba nyní budou mít ve finále poprvé na Nové Zélandu zhruba stejné podmínky. V první etapě totiž fungoval jako "čistič" trati Loeb, ve druhé Hirvonen. Těsně čtvrtý je Francouzův týmový kolega Dani Sordo ze Španělska.
Loeb využil taktiky pro nedělní útok
Vedoucí muž mistrovství světa Loeb se dostal do čela pořadí až před sobotní závěrečnou zkouškou, když během dne zlikvidoval zhruba půlminutové manko, které měl na Hirvonena i díky penalizaci z předchozí etapy za pozdní start do testu. I o té se už spekulovalo jako o taktickém tahu, aby finský soupeř musel na trať v sobotu jako první. V závěru sobotní poslední a nejdelší vložky rallye však už o taktickém záměru Loeba nebylo pochyb, když si zpomalením vypracoval výhodnější podmínky pro nedělní útok.
"Na konci jsem se rozhodl jet pomaleji. Při těchto pravidlech je to jediná možnost," uvedl Loeb. Hirvonen byl v posledním testu o plných 15 sekund pomalejší než Latvala, ale dušoval se, že tentokrát netaktizoval. "Jel jsem, jak to šlo. V závěru, kde to opravdu hodně klouzalo, jsem nemohl nabrat rychlost," uvedl Fin, který v pořadí MS ztrácí na Loeba jen čtyři body.
Prokopovi patří celkově čtrnácté místo, ale ujal se vedení v kategorii produkčních vozů s více než minutovým náskokem. Dosavadní lídr Ital Baldacci se v předposlední zkoušce ocitl mimo trať. "Vypadá to jako dobrý náskok, ale do cíle je ještě daleko," konstatoval Prokop.
V neděli rozhodne o konečném pořadí závěrečných pět rychlostních zkoušek.
Rallye Nový Zéland - po 2. etapě: |
1. Latvala, Anttila 2:57:29,0, 2. Hirvonen, Lehtinen (všichni Fin./Ford Focus) -9,3, 3. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) -13,3, 4. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) -15,7, 5. Duval, Pivato (Belg., Fr./Ford Focus) -1:40,9, 6. Aava, Sikk (Est./Citroën C4) -2:49,8, ...14. Prokop, Tománek (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) -9:48,8. |