Hlavní obsah

Loeb opět vyhrál Korsickou rallye, Prokop vládl juniorům

AJACCIO

Francouz Sébastien Loeb vyhrál počtvrté za sebou Korsickou rallye a má na dosah úspěšnou obhajobu titulu mistra světa. Pilot Citroënu dnes zvítězil s více než tříminutovou převahou před svým jediným soupeřem v boji o titul Mikkem Hirvonenem z Finska, který ale za druhé místo vděčil především penalizacím svých týmových kolegů z Fordu za úmyslně nesprávně načasovaný příjezd do poslední časové kontroly

Článek

Juniorskou kategorii ovládl Martin Prokop s vozem Citroën C2 a třetí vítězství v sezoně mu stačilo k posunu na třetí pozici v konečném pořadí. To mu zaručilo zároveň možnost testovat elitní Citroën WRC. O pouhé dva body prohrál boj o konečné druhé místo, které s sebou neslo možnost s tímto autem absolvovat jeden mistrovský závod. V absolutním pořadí Korsické rallye obsadil 19. místo.

"Korsická rallye nebyla vůbec jednoduchá, ale naštěstí se nám podařilo vyvarovat větší krize. Díky náskoku, který jsme před startem třetí etapy měli, jsme si mohli dovolit zvolnit tempo," uvedl v tiskové zprávě Prokop, který vyhrál o 17 sekund před celkovým vítězem šampionátu Sebastienem Ogierem z Francie, před kterým měl na začátku dne více než minutový náskok. "Potvrdilo se, že trať dnešní etapy byla nejobtížnější ze všech tří soutěžních dnů. Podmínky byly náročné, často hrozilo nebezpečí poškození auta," dodal Prokop.

Hirvonen se potýkal s defektem

O Loebově triumfu nebylo dávno pochyb. Navíc Hirvonen měl krátce po startu třetí etapy defekt, ztratil dvě a půl minuty a propadl se na páté místo. Před závěrečným testem pak figuroval na čtvrté pozici, ale Belgičan Francois Duval přijel předčasně do časové kontroly, Fin Jari-Matti Latvala pro změnu dorazil pozdě. Vyprovokované penalizace 90 respektive 120 sekund stačily Hirvonenovi těsně k návratu na druhé místo.

"Nebyla to ideální situace, ale my jsme to museli udělat. Jinak bychom si sami škodili," komentoval taktické manévry šéf týmu Malcolm Wilson. Hirvonen se i tak s vidinou zisku titulu rozloučil. "Šampionát jsem prohrál kvůli defektům pneumatik. Měl jsem je v Německu, na Novém Zélandu, kde mě to stálo vítězství, a teď tady. Dnes to ale byla moje chyba, zasloužil jsem si to. Viděl jsem tu díru, ale rozhodl se jet přes ní," přiznal Hirvonen.

Loeb má před ním náskok 14 bodů, do konce šampionátu zbývá odjet už jen Japonskou a RAC rallye v Británii. V Asii se pojede 24. až 26. října a francouzskému jezdci stačí k zisku pátého titulu mistra světa dojet třetí.

Na Korsice vyhrál desátý závod v sezoně, čímž vyrovnal vlastní rekord z roku 2005. Jeho suverenitu dokládá skutečnost, že našel přemožitele jen ve dvou ze 16 rychlostních zkoušek. "Vyhrát na Korsice je pro mě vždy mimořádná věc," uvedl Loeb k vítězství na domácí půdě.

Korsická rallye:
1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) 3:42:58,0, 2. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -3:24,7, 3. Duval, Pivato (Belg., Fr./Ford Focus) -3:31,6, 4. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) -3:37,5, 5. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Subaru Impreza) -5:35,4, 6. Atkinson, Prévot (Austr., Belg./Subaru Impreza) -6:10,4, 7. Aava, Sikk (Est./Citroën C4) -7:25,2, 8. Wilson, Martin (Brit./Ford Focus) -9:02,2, ...19. Prokop, Tománek (ČR/Citroën C2 S1600) -21:45,9.
Pořadí MS (po 13 z 15 soutěží): 1. Loeb 106, 2. Hirvonen 92, 3. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) 59, 4. Atkinson 45, 5. Latvala 42, 6. P. Solberg 40.
Pořadí týmů: 1. Citroën Total WRT 169, 2. BP-Ford WRT 146, 3. Subaru WRT 87, 4. Stobart M-Sport Ford RT 62, 5. Munchi's Ford RT 22, 6. Suzuki WRT 21.
JWRC: 1. Prokop, Tománek 4:04:43,9, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C2 S1600) -17,7, 3. Campana, Teissier (Fr./Renault Clio R3) -53,3.
Konečné pořadí MS: 1. Ogier 42, 2. Burkart, Kölbach (Něm./Citroën C2 S1600) 34, 3. Prokop 32.
Související témata: