Článek
Francouz Loeb letos vyhrál už tři soutěže, vždy na asfaltu. Po lednovém triumfu v Monte Carlu teď vyhrál v Německu a v San Remu. Třetí triumf v řadě by rád přidal už na zítra startující Korsické rallye, která se jede rovněž na silničním povrchu. "Cítím velkou šanci. Na asfaltu se nám letos skvěle daří," míní Loeb, jemuž by další výhra přinesla skvělou výchozí pozici pro útok na titul mistra světa.
K němu má momentálně nejblíž Richard Burns s Peugeotem, ale v San Remu se mu nedařilo a je otázkou, jak se vyrovná s obrovským tlakem. Na Loeba má k dobru pouhé dva body. "Nevzpomínám si, kdy naposledy jsem tak málo věřil sobě i autu," říkal po soutěži v Itálii Burns, který z dosavadních jedenácti soutěží bodoval na deseti.
Tajným trumfem Panizzi
I přesto však Peugeot ztratil vedoucí postavení v Poháru konstruktérů, což je pro tým se lvem ve znaku dlouho nepoznaná situace. I proto bude hodně spoléhat na asfaltového specialistu Gilleze Panizziho, který na Korsice vyhrál v sezóně 2000 a 2002, při minulé soutěži v San Remu byl druhý.
"Budu pracovat pro tým více, než kdy předtím," zapřísahal se francouzský pilot. Naopak na první vítězství na asfaltu stále čeká úřadující šampión Fin Marcus Grönholm.
V minulém roce se na Korsice jelo na jaře, takže posádky musejí počítat s rozdílným počasím. Lze čekat déšť a mlhy, zrádný je i povrch, neboť hladký asfalt střídá rozbitá silnice, která se po většinou klikatí úzkými cestami v horách.
V dešti ruská ruleta
Právě neznalost prostředí může být jistou nevýhodou Loeba, který loni na Korsice nestartoval. "Ale průjezdy se změnily. Bude hodně důležité dobře připravit rozpis, protože na úzkých cestách může být každá chyba osudná. Navíc pokud bude na úzkým cestách pršet, bude to jako ruská ruleta," říkal před startem.
Citroën se navíc může spolehnout i na služby ostříleného matadora Carlose Sainze, který v průběžném pořadí jednotlivců ztrácí jen čtyři body a v 41 letech tak může myslet na třetí titul.
Šest vítězství Auriola
Český tým Škoda Motorsport se chystá na třetí asfaltovou rallye s vozem Fabia WRC. V Německu při červencové premiéře nedokončil ani jeden vůz, v San Remu před necelými čtrnácti dny jen Didier Auriol, neboť Toni Gardemeister nemohl po výletu mimo trať pokračovat.
Korsická rallye by měla vyhovovat Auriolovi, který zde v minulosti šestkrát zvítězil a pojede na Korsice již posedmnácté: "Soutěž bude těžká. Hlavním cílem je pokračování ve vývoji motoru. V náš prospěch by mohlo hrát jakékoli špatné počasí," míní Gardemeister.
Plynulejší než San Remo
"Budeme si muset dávat pozor také na spadané listí, na kterém to bude v zatáčkách opět hodně klouzat," soudí Gardemeister, který se chystá na zdejší třetí start. "Tuhle soutěž mám raději než San Remo, protože její tratě jsou plynulejší a je tu snazší najít ten správný rytmus," prohlásil.
Posádky absolvují celkem šestnáct rychlostních zkoušek, v pátek a v sobotu šest, v neděli čtyři. V průběhu tří dnů ujedou 971 kilometrů, z čehož 397 km tvoří měřené úseky. První posádky vyrazí na trať v pátek krátce po desáté hodině, vítěz bude korunován v neděli po 14 hodině.