Hlavní obsah

Loeb: Když nebudu vymetat trať, budu hodně rychlý

PRAHA

Nepřijít o korunu krále Švédské rallye. To je přání mistra světa a prvního neskandinávského pilota, který dokázal zvítězit na zasněženém severu, Sébastiena Loeba. Pilot Citroënu vyhrál úvodní podnik letošního mistrovství světa v Monte Carlu a věří si i před pokračováním seriálu. "Pokud mě počasí neodsoudí do role vymetače tratě, měl bych být hodně rychlý," tvrdí směle Loeb.

Foto: Citroën

Sébastien Loeb

Článek

Právě startovní číslo 1 dělá třicetiletému jezdci, jenž si soutěž ve Švédsku i díky svému loňskému triumfu zamiloval, trochu starosti. "Když má cesty pokryté ledem a kolem vysoké sněhové mantinely, pak nemůže být lepší rallye. Když ale musím vymetat cestu od čerstvého sněhu a trasu otevírat, je to samozřejmě horší," uvědomuje si Loeb.

V okolí Karlstadu se představí popáté, nevyzpytatelné podmínky ale nedovolují naučit se trasy zpaměti. "Podmínky se mění, takže trať může být úplně jiná, než jakou ji poznáme při seznamovacích etapách. Obhajoba ale možná je, protože i auto bude lepší než loni. Hodně se pracovalo na speciálním 'švédském' modelu Xsary," říká Loeb.

"Uvidím až v pátek ráno vytáhnu roletu v hotelovém pokoji. Bude-li padat sníh po celou noc, pak je taktika úvodní etapy jasná - pokusit se neztratit tolik času, než kolik ho dokážu získat ve dvou následujících etapách. Body se rozdávají po celé tři dny, tudíž je nutné se vyhýbat chybám," plánuje francouzský jezdec.

:. ANKETA
Obhájí Sébastien Loeb vítězství ve Švédské rallye? Hlasujte v anketě na konci článku.

Duval chce především dojet

Loebův týmový kolega, Francois Duval pojede ve Švédsku počtvrté. V roce 2002 skončil desátý, poté dvakrát nedojel. "Zpočátku jsem byl hodně překvapený vysokými bariérami kolem trati. Ve Švédsku je důležité chytit od začátku správný rytmus. Ten byl vždy doménou domácích jezdců. Ale myslím si, že už jsme tu zdomácněli i my," tvrdí Duval.

Belgičan nedokončil soutěž v Monte Carlu a jeho prioritou je proto hlavně spatřit cílovou rampu. "Chci být v neděli rozhodně v cíli a získat pro svůj tým první body v novém roce," říká před startem.

Švédská rallye se poprvé jela v roce 1950, od roku 1965 je ryze zimním podnikem. Od roku 1967 je cílovým městem soutěže Karlstad, univerzitní městečko na břehu jezera Vänern. 54. ročník soutěže měří celkem 1748,12 km, z toho je 359,87 km měřených ve 20 rychlostních zkouškách na 11 různých trasách.

Švédská rallye 2005 (11. - 13. února)
1. etapa600,7 km/106,48 km RZ
2. etapa685,71 km/139,53 km RZ
3. etapa463,91 km/113,86 km RZ
celkem1750,32 km/359,87 km RZ
Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články