Hlavní obsah

Loeb je s "cé čtyřkou" na asfaltu neporazitelný. A tak to i zůstane

PRAHA

Titul má v kapse, teoreticky už nemusel jet na hraně. Jenže to není případ Sébastiena Loeba. Již jistý sedminásobný světový šampión suverénně ovládl i víkendovou Katalánskou rallye a připsal si sedmý letošní a celkově již jedenašedesátý triumf v seriálu. A navíc pomohl svému vozu Citroën C4 WRC mezi legendy. Se speciálem francouzské automobilky totiž vyhrál všechny asfaltové soutěže od premiéry „cé čtyřky“ v roce 2007.

Foto: Gustau Nacarino, Reuters

Sébastien Loeb (vpravo) vzdává hold svému vozu Citroën C4 WRC po triumfu v Katalánské rallye.

Článek

Asfaltová bilance C4 zcela zapadá do Loebových statistik. Tři roky vládl „císař“ světové rallye s Xsarou, v posledních čtyřech sezónách honil zbytek světa s aktuálním speciálem francouzské automobilky. Od roku 2007 v kalendáři bylo celkem třináct čistě asfaltových soutěží, ze všech odjel Loeb jako vítěz. A navrch dvakrát vyhrál i slavné Monte Carlo.

"Tohle auto se pro nás stalo srdeční záležitostí, prožili jsme s ním hodně šťastných momentů na všech površích. A za čtyři roky jsme vyhráli patnáct asfaltových soutěží včetně Monte Carla. V Katalánsku jsme nemuseli s výsledkem nijak kalkulovat a triumf byl o něco snadnější, než při jiných soutěžích,“ prohlásil šestatřicetiletý jezdec.

Sébastien Loeb s vozem Citroën C4 WRC na trati Katalánské rallye.foto: ČTK/AP/Manu Fernandez

"Co dokázali Sébastien a Daniel (Elena; Loebův navigátor - pozn. red.), je naprosto neuvěřitelné. Tři týdny po neskutečné Francouzské rallye byli schopní podat takový výkon!" nešetřil obdivnou chválou generální ředitel Citroënu Fréderic Banzet. Dlužno dodat, že letošní Katalánská rallye se částečně jela na smíšeném povrchu

Nadupaná „wrcka“ po třináct sezón přivádějí fandy u tratí i televizních obrazovek do transu, za tři týdny čeká elitní kategorii na šotolině při Rallye Velké Británie ve Walesu derniéra. Od příští sezóny platí pro hlavní třídu nový reglement Mezinárodní automobilové federace a ve   specifikaci WRC pojedou vozy s pohonem všech čtyř kol a turbomotory o objemu 1600 ccm. Tovární tým Citroën bude usilovat o prodloužení své hegemonie s upraveným modelem DS3, který slavnostně představil na nedávném autosalónu v Paříži.

Související témata: