Článek
Jaký jste měl pocit, když vám ráno pípl telefon se zprávou o výsledcích Australské rallye?SMS zprávy mi chodily po každé rychlostní zkoušce a hromadily se mi v telefonu celou noc. Přečetl jsem si je najednou. Věděl jsem, že Marcus má odstup deset minut na čelo závodu. Měl jsem samozřejmě dobrou náladu a hned jsem zavolal Marku Van Dalenovi, stájovému šéfovi Kronosu, který mi celou situaci popsal.
Netrápilo vás, že jste situaci svým soupeřům poněkud ulehčil?Začátek soutěže naznačil, že by se ještě něco mohlo stát. Ale větší část toho nejtěžšího už byla za námi a udělána. Marcusova ztráta byla příliš velká. Po poslední rychlostní zkoušce jsem mu poslal textovou zprávu a poděkoval mu. Odpověděl mi, že všechno bylo opravdu fér a že si titul zasloužím. A také mě varoval před příští sezónou!
Co cítíte, když se vše povedlo? Když mě zranění vyřadilo z MS, byl jsem na sebe naštvaný. Nyní cítím úlevu. Myslím, že mnoho lidí nevěřilo, že bych mohl získat titul s privátním týmem, i kdyby to bylo s podporou od Citroën Sport. Jsem hodně rád za Kronos a naše partnery, zvláště BFGoodrich. Také díky jejich bezchybné práci jsme byli schopni si vytvořit během prvních dvanácti soutěží dostatečný náskok, který nám dnes pomohl dosáhnout našeho cíle.
Nyní se asi můžete mnohem lépe koncentrovat na vaši rehabilitaci?Určitě teď půjdou věci mnohem snáze. Nejsem už pod tlakem, abych se vrátil co nejdříve. Neznamená to ale, že bych si dopřál větší pohodu při rehabilitaci. Tu to samo o sobě neurychlí. Čeká mě ještě mnoho práce. Rentgen ukázal, že ruka srůstá dobře. Další kontroly u lékaře mě čekají do dvou týdnů. Ještě si to asi vyžádá hodně času. Zlomenina je dost komplikovaná. Potřebuji zapracovat na rozsahu a pohyblivosti celé paže a posílit ji. Některé dny si připadám, jako by se ani nic nestalo, ale vím, že všechno musí postupovat krok za krokem.
A kdy budete opravdu zpátky?Už mohu jezdit svým autem v běžném provozu. Pokud jde ale o návrat za volant Xsary WRC, nemohu říci přesné datum a neřeknou ho ani lidé, kteří se o mě starají. Minimum, ve které mohu doufat, jsou seznamovací jízdy před Novým Zélandem, kde se tratě dost změnily. I kdybych nemohl letos jet, alespoň bych si tratě kompletně prostudoval před příštím ročníkem. Musím být trpělivý. Alespoň mám teď více času na to, abych si vychutnal třetí titul mistra světa.