Článek
Loeb má za sebou náročný program, minulý víkend absolvoval coby člen stáje Pescarolo Sport slavný vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans, jenž však po havárii svého týmového kolegy nedokončil. Z Le Mans se jednatřicetiletý mistr volantu kvapně přemisťoval rychlovlakem TGV do Paříže, odkud spěchal letecky za týmem Citroën do Řecka. Loeb ale rozhodně nepřipouští, že by jej dobrodružství na okruhu připravilo o koncentraci na soutěž.
"Fyzicky i psychicky jsem v dobré formě. Člověk se musí s tak vzrušujícím programem poprat. Určitě jsem schopen oddělit soutěže mistrovství světa a 24 hodin Le Mans. Nemám strach, že než v Lamii odstartuje shakedown, že bych nebyl ve špičkové formě," odmítl veškeré pochybnosti.
Citroën by rád zopakoval své řecké vítězství z roku 2001, pořadatelé ale na účastníky přichystali osmdesát kilometrů nových rychlostních zkoušek. "Další velkou neznámou je počasí. Podle prognostik v Řecku v červnu skoro neprší. I tak jsme loni dvakrát nezvolili vhodné pneumatiky. Na podobné rozmary jsme se ale snad připravili. Myslím, že máme vše, co je nutné pro vítězství. Dokud však nevidíte, jaké karty mají v rukách soupeři, musíte se mít na pozoru," varuje Loeb.
Francouzskému jezdci je ale jasné, že po triumfech na předešlých středomořských soutěžích je pasován do role favorita. "Vím, že všechno dobré, stejně jako špatné, jednou skončí. A tak to může být i s naší vítěznou šňůrou. Naše taktika bude obvyklá. Prvních šedesát kilometrů se musíme popasovat s rolí zametačů tratě. Pak uvidíme, jak na tom budeme. Pokud to bude možné, určitě se pokusíme naši vítěznou sérii prodloužit," slibuje svým příznivcům Loeb.
Sainz si na HANS zvykl rychle
Už pošestnácté se na start Rallye Akropolis postaví španělský matador Carlos Sainz, jenž v Řecku podobně jako na začátku června v Turecku týmu vypomáhá místo nevýrazného Francoise Duvala. Při Turecké rallye třiačtyřicetiletý veterán dosáhl na čtvrté místo, byť se do Xsary WRC vrátil po sedmiměsíční pauze.
"Potřeboval jsem se dostat do rytmu. Nemohl jsem si dovolit udělat chybu. Začali jsme proto v rozumném tempu. Já i Marc (Sainzův spolujezdec Marc Martí, pozn. red.) jsme se museli adaptovat na systém HANS, který pro nás byl nový, ale zvykli jsme si docela rychle," líčil španělský pilot.
V Turecku bylo hlavním Sainzovým úkolem dokončit soutěž a bodovat do hodnocení značek. Dvojnásobný mistr světa předpokládá, že strategie bude stejná i v Řecku.
"Pokud ale bude příležitost skončit lépe než čtvrtý, pak se možná taktika změní. Především doufám, že nás nepostihnou žádné problémy. Rallye Akropolis je jedna z nejdrsnějších a nejobtížnějších soutěží. Při svém posledním startu chci Citroënu co nejvíce pomoci," odmítl Sainz, že by jeho návrat mezi elitu světové rallye mohl pokračovat.
Letošní 52. ročník soutěže odstartuje ve čtvrtek večer divácká supererzeta, první etapa pak bude pokračovat v pátek dalšími šesti měřenými úseky. Sobotní druhá část rallye obsahuje osm rychlostních zkoušek, program pak uzavřou čtyři rychlostní testy v neděli.