Hlavní obsah

Loeb chce na Sardinii přepsat další kus rallyeové historie

PRAHA

První polovinu letošního mistrovství světa v rallye uzavře víkendový podnik na Sardinii a pokud se události na středomořském ostrově neodchýlí od scénáře předešlých pěti soutěží, pak Sébastien Loeb opět posune historii o kousek dál. Francouzský pilot stáje Citroën bude útočit na sedmé vítězství v řadě, což se dosud žádnému jezdci v historii MS nepodařilo.

Článek

Irsko, Norsko, Kypr, Portugalsko, Argentina. Ani při jedné z úvodních soutěží letošního světového šampionátu nenašel pětinásobný mistr světa přemožitele a vyrovnal tak svůj účet z let 2006 a 2008, kdy rovněž dokázal vyhrát pětkrát za sebou. K tomu je však třeba přičíst triumf v závěrečném podniku minulé sezóny ve Walesu a případný Loebův úspěch na Sardinii by tak znamenal rekordní sedmé vítězství v řadě. A současně vyrovnání rekordní šňůry šesti výher v jedné sezóně z roku 2005.

Před startem soutěže na Sardinii je Loeb spolu s navigátorem Danielem Elenou opět favoritem, na šotolině ostrova pod Korsikou, kde se Italská rallye jezdí od roku 2004 namísto proslulého San Rema, vyhrál již třikrát. O tom, že by jej jednostranný průběh sezóny připravil o motivaci, nehodlá Loeb diskutovat. „Nenávidím prohry, takže s dosavadním průběhem sezóny jsem maximálně spokojený. Můj hlad po vítězství je stejný na startu každé rallye,“ uvedl francouzský pilot.

Kvalitní navigátor přijde na Sardinii vhod

O tom, jak opět vyzrát na zbytek světa má Loeb jasno. „Na tratích na Sardinii je spousta písku a povrch je extrémně kluzký. Auto je často ve smyku a tomu musí jezdec přizpůsobit svůj styl. Chce to méně agresivity, pak je možné udržet vůz pod kontrolou,“ líčil vítěz 52 dvou světových soutěží. Na úzkých horských silničkách je proto víc než kde jinde důležitý kvalitní navigátor a rozpis rychlostních zkoušek. „S dobrým rozpisem dokážete udržet stabilní tempo a můžete se lépe soustředit na ovládání vozu,“ přitakal Loeb.

Nebezpečí pro piloty představují velké kameny a skály, které se kolem trati často vyskytují. Sám Loeb o tom ví své, v roce 2007 po střetu se skaliskem nedojel. „Skal podél trati už ve srovnání s rokem 2004 výrazně ubylo. Přesto pořád narazíte na úzké průjezdy, kde si musíte dát velký pozor, abyste se o něco neopřeli. V takových pasážích musíte vůz stoprocentně ovládat,“ dodal pětatřicetiletý závodník.

Související témata: