Článek
Prokop ve finálním zúčtování doplatil na nepovedený vstup do sezóny. V Mexiku bral jen dva body a na Sardinii skončil bez bodu desátý. Naděje oživil vítězstvím ve Finsku, při následujícím klíčovém podniku v Německu jej ale zastavila technická porucha, která sebrala veškeré naděje.
„V první části sezóny nás provázely technické problémy. Malé potíže, drobnosti, které ale znamenaly velké ztráty. Nejhorší to bylo v Německu, kde jsme museli dojet na prvním nebo druhém místě, abychom zůstali v boji o titul. Když se auto v sobotu zastavilo, věděli jsme, že je konec,“ vyprávěl Prokop s trpkým úsměvem na úterním setkání s novináři.
S navigátorem Janem Tománkem se přesto rozhodli bojovat až do konce. Sebevědomí si zvedli nečekaným vítězstvím v produkční kategorii na Novém Zélandu a přemožitele nenašli ani v obou závěrečných podnicích juniorského šampionátu. „Moc jsme se před finálními závody nedívali na tabulku, trochu jsme boj vzdali. Pak jsme si ale řekli, že má smysl rvát se až do konce,“ podotkl Prokop.
O budoucnosti jasno do měsíce
Výsledkem bylo vylepšení loňského druhého místa v Katalánsku a obhajoba vítězství na Korsice. „Radost nicméně zastínily vzpomínky na to, co se nepovedlo na začátku sezóny. Třetí místo nebyl náš cíl, takže z celkového výsledku převládá trpký pocit, i když dílčí výkony byly lepší než loni. Sezónu ale nebudeme hodnotit jako neúspěšnou,“ líčil Prokop, jehož čeká ještě závěrečný podnik produkčního mistrovství ve Walesu a jako hojivá náplast také prémie od továrního týmu Citroën za třetí místo v JWRC: šotolinový test s elitním speciálem C4 WRC.
V nejbližší době bude mít Prokop také jasno, kde se bude angažovat v příští sezóně. Vedle plánovaných startů v šampionátu produkčních vozů či mezi juniory je stále ve hře pilotování zbrusu nového vozu Škoda Fabia S2000. „Co budeme dělat příští rok, se rozhodne příští měsíc,“ uzavřel šestadvacetiletý jezdec.