Hlavní obsah

Latvala vede po první etapě Mexickou rallye před Loebem

LEON

První etapu Mexické rallye vyhrál finský pilot Jari-Matti Latvala s fordem. Po osmi rychlostních zkouškách má vítěz předchozí soutěže ve Švédsku v čele třetího podniku mistrovství světa náskok bezmála deset sekund před úřadujícím světovým šampionem a obhájcem prvenství Sébastienem Loebem z Francie. Vedoucí dvojice se snaží držet Australan Chris Atkinson, jenž ztrácí přes 20 sekund. Další posádky už zaostávají o více než minutu.

Článek

"Chytil jsme dobrý rytmus a pořádně si to užívám. Snažím se jet rychle, ale příliš neriskovat," uvedl Latvala, jenž vyhrál úvodní test a do vedení už nikoho nepustil. Dvaadvacetiletý Fin, který zvítězil v podniku MS jako nejmladší jezdec v historii, v pátek ovládl celkem tři erzety stejně jako Loeb.

Dvěma českým účastníkům se start v Mexické rallye nevydařil. Martin Prokop bojující o body do juniorského mistrovství světa hned v prvním měřeném testu havaroval, převrátil svůj citroën C2 přes střechu a nabral velkou ztrátu. I s poničeným vozem pokračoval, než ho ve čtvrté rychlostní zkoušce zastavila porucha.

Janu Kopeckému vypověděl podle motoristických internetových serverů službu motor jeho vozu Fiat Grande Punto S2000 hned v první erzetě a byl nucen odstoupit.

Prokop vyrazí do druhé etapy s velkou penalizací

Prokop se v sobotu vydá do druhé etapy podle pravidla superally s velkou penalizací a ztrátou bezmála 38 minut na Latvalu. "Určitě jsem očekával, že to nebude snadné, ale tak smolný začátek jsem nečekal. Asi na sedmém kilometru jsme byli rychlí do jedné zatáčky, trať klouzala mnohem víc, než jsem čekal. Vůbec jsem neměl šanci s autem bojovat, to šlo okamžitě přes střechu," uvedl Prokop v tiskové zprávě.

S navigátorem Janem Tománkem se dlouhou nemohli dostat z ležícího auta. "Nakonec se to podařilo až když jsem vykopnul své okno. Celá situace byla nepřehledná, na nebezpečném místě nás klidně mohlo trefit další auto. Široko daleko nebyli ani žádní lidé, postupně se sbíhaly spíše děti. Na kola se nám podařilo vrátit citroën asi po šesti minutách," líčil Prokop, jenž pak jel s chybějícími okny.

Prokop: Hodně nás to mrzí

"Zbylo jen přední okno na Jendově straně. Také na čelním byla pavučina, do auta šla hromada prachu, a tak nebylo skoro nic vidět. Bylo to něco strašného, hodně jsme si vytrpěli fyzicky i psychicky," uvedl jihlavský pilot, který takto dokončil následující dva testy.

V servisu mechanici vůz za půl hodiny opravili, ale při druhém průjezdu úvodního úseku kousek od místa havárie Prokop opět zůstal stát. "Pokazilo se čidlo snímání otáček kliky a motor se okamžitě zastavil. Hodně nás to mrzí. Odstoupili jsme kvůli banální závadě, která byla posléze opravená během chvíle," litoval.

Výsledky po první etapě:
1. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) 1:23:38,6, 2. Loeb, Elena (Fr., Monako/Citroën C4) -9,6, 3. Atkinson, Prévot (Austr., Bel./Subaru Impreza) -22,4, 4. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Subaru Impreza) -1:02,9, 5. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -1:10,6, 6. H. Solberg, Menkerud (Nor./Ford Focus) -2:43,6 ...Prokop, Tománek (ČR/Citroën C2) -37:42,9.
Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články