Článek
„Tým vznikl hodně rychle, mechanici ale během měsíce stihli připravit vůz na dobrou úroveň,“ uvedl na páteční tiskové konferenci manažer týmu Jakub Denk. „Chceme rozvířit hladinu české rallye. Nechceme, aby Dan jezdil v první trojce, stačí nám první pětka,“ dodal s nadsázkou Denk.
Landa, v jehož motoristickém životopise figuruje vedle rallye také autokros a závody tahačů, se vrací za volant soutěžního speciálu po necelých dvou letech. Naposledy jel s vozem stejné specifikace v roce 2006 v Třebíči. „Kvůli té pauze jsem rád, že se vracím do EVO VII. I tak budeme rádi, když budou všechny plechy v pořádku. Mít EVO IX, tak bych se asi snažil honit ztrátu na soupeře a někde bych to rozštípal,“ prohlásil devětatřicetiletý hudebník.
Do počtu ale rozhodně být nechce. „Nechci být alibista. I se sedmičkovou evolucí se dá jet velmi rychle a dá se s ní prohnat řada lidí. I když samozřejmě nikdo nevíme, jak ta řada bude dlouhá,“ líčil se smíchem Landa, který se chce v následujících dvou letech rallye věnovat naplno a hodlá proto utlumit i své aktivity v umělecké oblasti. „Chci si dát od hudby pauzu, cítím se vyčerpaný,“ vysvětlil.
O víkendu testy, za týden ostrý start
Vyhlášeného bouřliváka čekají v sobotu v Milovicích první testy, za týden už s třiadvacetiletým navigátorem Janem Škaloudem pojedou naostro. „Chceme jet na čas, ale i na efekt. Rád bavím diváky, jsem rád, když auto jede. I když to někdy neklapne. Rád hledám svoje limity,“ pravil Landa, jeho kariéru v rallye "zdobí" řada povedených karambolů.
V osmi soutěžích Mezinárodního mistrovství České republiky a dalších čtyřech vybraných podnicích se chce v letošní sezóně věnovat především učení a práci v týmu. „Jsem sice divoch, ale disciplínu umím dodržet. Předtím byla rallye jen na odreagování, teď jsem připraven vzít to za jiný konec. Dávám si rok na to, abychom se naučili fungovat. Na Romana Krestu si asi nesáhneme, ale s Karlem Trojanem nebo Vojtěchem Štajfem bych se chtěl sekat,“ jmenoval soupeře, jimž chce šlapat na paty.
Vedení týmu před Landu konkrétní cíle s horizontem úspěch/neúspěch neklade. „Projekt je nastavený na tři roky, pak zbilancujeme, co dál. Ještě letos každopádně dojde ke změně techniky a přijde ještě jeden, mladý a nadějný pilot,“ poodhalil plány týmu Denk. „Chceme šokovat, chceme provokovat, chceme bavit lidi. I když jestli se bude bavit Dan, tak budou mít mechanici asi hodně práce,“ doplnil s úsměvem vedoucí týmu, mezi jehož aktivity bude patřit i práce pro postižené děti a děti z dětských domovů. „Máme v těchto ústavech hodně fanoušků, které chceme brát na závody,“ uzavřel Denk.