Článek
"Trasa je podobná jako v roce 2003, takže není až tak velká nevýhoda, že jsme tady loni nebyli," soudí Kresta. Britská rallye, jejímž centrem je velšský Cardiff, byla loni z původního téměř zimního termínu převedena na konec léta, a i když se deštivé počasí a mlha postaraly o to, že se podmínky příliš nelišily od tradičního listopadového termínu, letos na suchu se může vše změnit.
V tom má jasno i Kresta "Nejdůležitějším aspektem soutěže je pravděpodobně počasí. Pokud je mokro, bláto a mlha, pak můžou být podmínky hodně těžké. Pokud je sucho, pak je to pochopitelně daleko jednodušší a může se jet hodně rychle, protože povrch cest je tvrdý. Zkoušky nejsou technické, ale některé části jsou dost úzké a rychlosti vysoké, takže je důležité být opatrný," upozornil.
Loňský vítězný průměr přesahoval i při deštivém počasí 106 km/h a pokud se ve Walesu udrží současné suché počasí, díky kterému jsou místní cesty v nejlepším stavu, pak můžou jezdci zažít ještě vyšší tempo.
Podle některých odhadů by se průměrná rychlost mohla přiblížit Finské rallye, kde se jezdí v průměru okolo 120 km/h. "Tato rallye má určité podobnosti s Finskou rallye. Není tu tolik kopců a skoků, ale rychlosti jsou tak vysoké, že i po malé chybičce může následovat velká ztráta času," uvědomuje si Kresta.
Rodák z Trnavy na Zlínsku bude startovat s handicapem, před soutěží v Británii netestoval. "Takže o to důležitější bude pro dotažení nastavení Focusu shakedown. Začnu s nastavením, se kterým jel tým loni a uvidím, jak se bude vůz chovat," dodal český jezdec.