Článek
"Rozdíly budou malé. A fakt, že jsem čtyřikrát vyhrál, neznamená, že budu v cíli znovu nejrychlejší," odmítá roli hlavního adepta na prvenství Roman Kresta. Přestože se jako jediný Čech může chlubit prvenstvím v rychlostních zkouškách mistrovství světa, zachovává si skromnost.
Minulý ročník vyhrál s Peugeotem 206 WRC stáje Bozian racing, předešlé tři pak se Škodou Octavia WRC v jejím rozdílném vývojovém stupni. Letos ho však čeká velká změna. Přestože dosud v domácím šampionátu pilotoval Subaru Impreza patřící týmu Styllex Tomáš Hrdinky, nyní má k dispozici Ford Focus WRC ze zlínské stáje JM Engineering.
"Je to obrovský rozdíl. Tohle auto je úplně jiné. Jinak akceleruje, má jinou stabilitu," krčí rameny Kresta. Ze změny stroje krátce před startem nadšený není, ale nijak to neřeší. "Je to dané. Neovlivním to. Absolvoval jsem třicetikilometrový test a všechno si vyzkoušel, ale tohle auto se úplně jinak ovládá. Je to obrat o padesát až šedesát procent."
Tempo? Přece podle obhájce
Podle konkurence však Kresta zůstává hlavním favoritem, který bude určovat krok. "Tempo bude vysoké. Tedy vlastně takové, jaké nasadí Roman," říká Václav Pech, úřadující český šampión. V loňském ročníku Bohemia rallye skončil čtvrtý, což po karambolu v první etapě představovalo skvělý výsledek.
"Bohemka je jedním z vrcholů sezóny. Před závodem si netroufám odhadovat svoje šance. Pochopitelně pojedeme co nejlépe a pokusíme se vyhrát, ale za úspěch bych považoval i druhé nebo třetí místo. I takový výsledek by nás v obrovské konkurenci uspokojil a měl obrovskou váhu. Navíc bychom si rozhodně vylepšili před rokem pošramocenou reputaci," usmívá se Pech. Je přesvědčen, že nejdůležitější roli bude hrát odolnost vozů.
Parádní obsazení
Konkurence se letos při Bohemia rallye sejde skutečně skvostná. Na startu bude 125 posádek, čtyřiadvacet jich dorazí ze zahraničí. Pojede deset vozů WRC. Mezi nimi i tovární Fabia WRC pilotovaná Kopeckým. Dále Triner se Seatem či Prokop s Octavií.
Přihlášen je i vítěz dvou podniků norského mistrovství Thomas Schie s Toyotou Corollou WRC či britský jezdec Dave Pattison, jenž pilotuje Mitsubishi Lancer EVO VII. Nepříjemné trable potkaly ve čtvrtek Tomáše Vojtěcha (Peugeot 206 WRC), který při testování havaroval a vůz značně poškodil. Podle posledních informací by jeho start neměl být ohrožen.
Fanoušci automobilového sportu se mohou těšit na šestnáct aut kategorie A8, které pojedou třicet minut před účastníky mistrovství Evropy.
"Nebude to žádný okresní přebor, startovní pole je dostatečně zajímavé," láká diváky ředitel soutěže Zdeněk Běla. Jedním dechem však všechny varuje před zbytečnými výtržnostmi a nekázní. "Nechceme se rozpakovat a v případě problémů budeme rychlostní vložky rušit," zdůrazňuje.
Pořadatelé nachystali pro posádky celkem patnáct rychlostních zkoušek. Soutěž odstartuje už v pátek v 16 hodin, o dvě hodiny později je na okruhu v Sosnové připravena supererzeta.
V sobotu čeká na jezdce osm měřených úseků o délce 165 km, v neděli je na programu šest erzet dlouhých 80,9 km. Včetně přejezdů absolvují soutěžící 246,56 km, vítěz bude korunován v Mladé Boleslavi v neděli přibližně ve 14.40 hodin.