Článek
Chystáte se na svůj třetí start v Rallye Akropolis, najdete proti předchozím letům nějaké rozdíly?Největším rozdílem a současně neznámou, která nás čeká, bude premiérová jízda s flexi servisem a zkrácený trénink ze dvou a půl dne na pouhý den a čtvrt. Nové regule šampionátu všechno v soutěži svým způsobem zkrátily a natrénovat za tak krátkou dobu na celou rallye bude velmi náročné. Navíc jsme v podstatě opět v roli nováčků, v Monte Carlu se ještě jelo podle starých pravidel.
Panuje v Řecku tradiční vedro?Nějak velké teplo tady není. Momentálně jsme zhruba patnáct kilometrů od místa startu v Lamii, fouká vítr a je přijatelných čtyřiadvacet stupňů. Včera dokonce krátce zapršelo, v místní vyprahlé krajině to ale za chvíli nebylo vůbec znát.
Narozdíl od domácího šampionátu, kde startujete s vozem Subaru Impreza WRC, se v Řecku představíte za volantem Fordu Focus WRC. Stačil jste se s ním seznámit? Vůz zatím nemáme k dispozici, je na cestě. Část dorazí ještě dnes, část ve středu. Test jsme si odbyli předminulý víkend v Maďarsku, pak nás čeká ještě čtvrteční shakedown a trochu se projedeme před každou etapou.
Neberete jako nevýhodu start s neznámým vozem?Je pravda, že Subaru mám momentálně v ruce. Na druhou stranu jsem s tímto vozem na šotolině nikdy nejel, takže je jedno, jestli se budu za volantem svého auta učit novému povrchu, nebo se budu sžívat se zcela jiným vozem.
V roce 2001 a loni jste nedojel kvůli technickým závadám. Jaké si dáváte cíle letos?Uvidíme, jak na tom budeme v průběhu soutěže. Každopádně chci jet rychle a poprat se o nějaký výsledek. Hlavním cílem je dojet, v konkurenci pětadvaceti vozů specifikace WRC by úspěchem bylo umístění v první desítce. Budeme se ale muset hodně spolehnout i na techniku. Díky změnám v pravidlech jsou v soutěži úseky, kde se jede až devadesát kilometrů bez servisu, což klade na vůz nesmírné nároky.