Článek
"Bylo domluvené, že Roman pojede za B-tým, a byl už i přihlášený. Na poslední chvíli mi ale řekl, že jet nemůže. Všichni z toho byli naštvaní," řekl jezdcův manažer Antonín Charouz, šéf agentury BPA. Hlavním důvodem, proč se sám jezdec rozhodl startu vzdát, byl problém se spolujezdcem. "Řekl mi, že ho nemá," uvedl Charouz.
Ford tak do druhého týmu vedle Matthewa Wilsona narychlo dosadil Belgičana Pietera Tsojoena. Charouz považuje Krestovo rozhodnutí za velkou chybu a problém do budoucnosti. "Pokud se bude chovat takhle neprofesionálně, tak určitě. Podaří se mi složitě zajistit mu místo, a on se rozhodne takhle. Přitom se mohl na Monte Carlu hodně zviditelnit. Klidně mohl i vyhrát. Pojedou tam jen čtyři auta specifikace 06," podotkl Charouz.
Kresta věří, že rozhodnutí nepostavit se na start jeho další kariéru neovlivní. "Monte Carlo je nejnáročnější rallye v mistrovství světa, i na čtení a rozpis. Kvalitního spolujezdce potřebujete," řekl. Většinu kariéry jezdí společně s Janem Tománkem, který s ním však v závěru ledna startovat nemohl. "Na zajištění náhrady bylo málo času. Vše jsme řešili poslední den, a nešlo to. Startovat na Monte Carlu nemohl," uvedl devětadvacetiletý jezdec.
Boje o vteřiny budou chybět
BPA tak Charouzovým prostřednictvím dohodla pro Krestu smlouvu s Fordem, na jejímž základě bude oficiálním testovacím jezdcem. "Roman během sezóny prokázal své skvělé schopnosti testovacího jezdce. Má dobré technické znalosti a v Austrálii na mě udělala dojem jeho zpětná vazba ve vztahu k novému vozu," uvedl ředitel týmu BP-Ford Malcolm Wilson v oficiální tiskové zprávě.
Kresta skončil při své první plnohodnotné účasti v MS osmý v pořadí jezdců. Jeho nejlepším výsledkem byla pátá místa na Korsice a v Katalánsku.
Rodák z Trnavy na Zlínsku se tak bude od ledna soustředit na testování nové specifikace Focusu WRC, s kterým startoval již v Austrálii. "Na příští rok máme naplánováno mnoho testů a Roman bude hrát v dalším vývoji nového focusu důležitou roli. Ulehčí zároveň vytížení Marcuse a Mikky," naznačil Wilson, že český pilot bude "suplovat" povinnosti Marcuse Grönholma a Mikky Hirvonena, které Ford pro rok 2006 angažoval.
Za dobrou zprávu označil dohodu s Fordem na další spolupráci i sám Kresta. "Jsem opravdu rád, že mohu zůstat s týmem. Celý tým Ford znám po roční spolupráci velmi dobře a vím, jaké má možnosti," uvedl. Přiznal ale, že mu budou chybět boje o vteřiny. "Samozřejmě, srdce závodníka chce stále soutěžit a závody mi budou chybět, ale na svou novou práci se těším," dodal Kresta.
Přesto se nevzdává šance, že by se v příštím roce mezi elitou objevil. "V tuhle chvíli to tak možná nevypadá, ale nic není ztracené. Za určitých podmínek bych jet mohl. Vše ale záleží na rozhodnutí manažera," dodal Kresta.