Hlavní obsah

Kresta: Byl to nejtěžší titul, ale zároveň i nejsladší

MLADÁ BOLESLAV

Čtvrtý mistrovský titul v automobilových soutěžích v sobotu vybojoval Roman Kresta. Bývalý tovární jezdec Škody ovládl v minulosti celkové hodnocení domácího šampionátu v letech 2000, 2001 a 2008. Letošní úspěch s vozem Peugeot 207 S2000 byl podle něj nejtěžší a svým způsobem i nejsladší, protože poprvé závodil ve vlastním soukromém týmu.

Foto: Sport.cz

Roman Kresta

Článek

"Pokud bych měl tituly porovnat, tak tenhle je nejtěžší. To, co se letos událo, se nikdy v mém životě nestalo. Nedá se to vysvětlit za pět minut. Spousta zásadních změn. V životě, v kariéře," řekl Kresta ČTK.

Před sezonou si musel vše zařizovat sám a prakticky vytvořit tým. "Je za námi kus práce. Poprvé jet takovým autem není nic jednoduchého. Obnáší to hodně technických věcí, které jsem doposud neřešil. Svým způsobem jsem se vrátil zpět do éry, kdy jsem si sám připravoval auto. To teď sice nedělám, ale jsem manažer, závodník, logistik. Vše řešíme společně, je to rodinné. O to je to sladší," uvedl člen Mogul racing týmu.

Kresta byl od začátku hlavním favoritem šampionátu a dobře si to uvědomoval. "Obhájit titul byla priorita. Měli jsme ale nový tým, nové auto, byla spousta nového. Teď jsme nadmíru spokojení," podotkl.

V závěru už jet nechtěl

V závěru sezóny si cestu za celkovým triumfem hodně zkomplikoval. Titul si mohl s předstihem zajistit už v Příbrami, kde jej ale zastavily technické problémy. "Zkomplikovala nám to (Příbram). Kvůli tomu jsme museli startovat na Bohemce," naznačil Kresta, že kdyby uspěl v předposlední rallye, v závěrečném dílu mistrovství by chyběl a šetřil finance.

Ještě větší problémy jej ale postihly v Mladé Boleslavi, kde na druhé rychlostní zkoušce urazil kolo a propadl se mimo bodované pozice. A kdyby se neposunul vpřed, získal by titul Václav Pech. "Z toho ale nemohu vinit nikoho, jel jsem rychleji, než jsem měl. Věděl jsem, že Vinec je zrádný, nicméně malinko mi chyběla pokora," přiznal třiatřicetiletý jezdec, jenž se rychle posunul do elitní desítky a zisk titulu už bezpečně kontroloval.

Jaká bude jeho budoucnost, momentálně Kresta neví. Stejně jako většina rallyeových jezdců. Hlavní jednání s partnery a sponzory jej teprve čekají. "Nějaká jednání už probíhají. Uvidíme, jaký budeme mít rozpočet. Tahle technika není zrovna levná. Podle toho, na co bude, se pojede," uvedl Kresta, jenž by měl ale pokračovat v českém šampionátu.

Související témata: