Článek
Jak hodnotíte letošní sezónu?Chtěl jsem vyhrát domácí mistrovství a mrzí mě, že se to nepodařilo. Už dopředu ale bylo jasné, že při startu v menším počtu soutěží musím vítězit, což se nedařilo. Na tratích mistrovství světa to nebylo jen učení, mohl jsem ukázat své schopnosti na každém povrchu a myslím, že to vyšlo.
Těší mě, že si mých výkonů všimli i fanoušci při hlasování o nejlepšího českého pilota rallye, takže jsem při vítězství v anketě předčil i domácího šampióna Pecha.
V mistrovství světa jste absolvoval sedm soutěží. Byl jste se svými výkony spokojen?Zajížděl jsem dobré časy s výjimkou San Rema, kde jsem se potýkal sám se sebou. Ale myslím, že teď už o mně ví všechny týmy. A přitom moc dobře vědí, jakou specifikaci vozu jsem měl k dispozici. Stal jsem se nejúspěšnějším soukromníkem a zanechal v MS zřetelný podpis. Chtěl jsem jet vždy tak, abych v šampionátu mohl startovat znovu.
Na poslední soutěži v Británii jste dokonce osmým místem získal bod do klasifikace šampionátu jednotlivců. Jak vysoko tenhle úspěch stavíte?Rozhodně výš než vyhrané erzety při Německé a Katalánské rallye. Ve Walesu jsem pravidelně zajížděl časy v první desítce a s konečným výsledkem jsem opravdu spokojen.
Už máte jasno o angažmá pro příští rok?Jednáme o pokračování v týmu Bozian racing, zájem má i Škoda Motorsport. Každopádně chci jet kvalitní program v mistrovství světa. Nespokojím se s dvěma či třemi závody, to pro mě nemá smysl. Program v šampionátu bude muset být jasně daný, jinak do toho nepůjdu. Pouhé testování a český mistrák pro mě nemá smysl. Chci mít jasno do konce listopadu.
O vašem návratu do Škody Motorsport se přitom hovořilo jako o jasné věci.K žádné dohodě nedošlo. Určitá jednání proběhla, ale kontrakt jsme nepodepsali. Sice jsem testoval Fabii v Bělé, ale z toho by nikdo neměl dělat velké závěry. Navíc je velký zájem, abych pokračoval s peugeotem v Bozianu.
Budete startovat na domácích rallye?Absolutní prioritu má mistrovství světa. Tady doma nemohu nic získat.
Pokud zůstanete u Bozianu, jaký vůz budete mít k dispozici?Poslední specifikaci Peugeotu 206 WRC. To auto bude jednodušší na údržbu. Mělo by jít o červené stroje, s nimiž jezdili letos tovární piloti. Proti mému současnému vozu je motor stejný, ale rozdíl je přesto myslím kolem sekundy na kilometr.
Co soudíte o změnách pravidel mistrovství světa?Myslím, že FIA sama netuší, kam šampionát směřuje. Rozličná omezení brzdí vývoj mladých jezdců a už vůbec nechápu trénink se závodními vozy a nařízení o maximálně jednom průjezdu pro zapsání itineráře. To bude velmi nebezpečné.
Věřím však, že se vše vyřeší. Solberg, Burns, Märtin a Grönholm mají domluvenou schůzku se šéfem FIA Mosleyem. Ať si funkcionáři do vozu sednou a jezdí nad propastmi v rychlostech přes sto kilometrů. Rallye kvůli nim nemá stabilní půdu pod nohama.