Hlavní obsah

Kresta: Body mě těší, ale radostí neskáču

OLBIA

Roman Kresta si na Sardinii dojel pro nejlepší výsledek kariéry, Italskou rallye dokončil na šestém místě. Tovární jezdec týmu Ford nicméně přiznává, že středmořské vystoupení nebylo úplně optimální. "Na některých rychlostních zkouškách jsem měl dobré časy, ale celkově s nimi nemohu být spokojen," říká Kresta v rozhovoru pro Právo.

Foto: eWRC.cz/Petr Lusk

Roman Kresta při testech Subaru Impreza S9.

Článek

Šestým místem jste dosáhl životního výsledku, navíc jste potřetí v sezóně bodoval. Jak výkon na Rallye Italia Sardinia hodnotíte? Byl to nejtěžší závod kariéry a získal jsem tři body, takže jsem spokojený. Ale nebudu tady skákat radostí, jak je výsledek bombastický. Necítím to tak. Pocit z jízdy nebyl optimální. Na některých rychlostních zkouškách jsem měl dobré časy, ale celkově s nimi nemohu být spokojen. Nebyly dobré.

Jel jste tedy na jistotu, tak abyste bodoval? Je na každém jezdci, jaké zvolí tempo. V případě hodně rychlého je velmi blízko k chybě. Kdo si neprojel rychlostní zkoušky, tak mi stejně neuvěří. Ale tohle bylo hrozné. Místy se tratě podobaly Safari rallye v Africe, místy Austrálii a jinde zase Argentině. Technika trpěla, bylo to vyčerpávající i pro jezdce. Spousta jich odpadla, protože udělala chybu. Chce to prostě jet hlavou.

Minulou rallye na Novém Zélandu jste po nehodě v prologu nemohl absolvovat. Měl jste tenhle karambol hodně na paměti? Samozřejmě, protože to, co se mi stalo na Zélandu, mě rozhodně neposílilo. Tady na Sardinii bylo hlavní dojet do cíle a nasbírat zkušenosti na další šotolinové soutěže na Kypru, v Turecku a v Řecku.

V porovnání s první trojicí jste zaostával. Proč? Jel jsem trošku zadrženě, ale ty první byli o třídu jinde. Nemohu však hodnotit, proč jsem se nedostal na jejich úroveň. Až odjedu stejné množství soutěží, potom ano. Jen znovu opakuji, že se svými časy nemohu být a nejsem spokojen. Ale je třeba si uvědomit, že celkem jsme s Tonim Gardemeisterem získali do hodnocení značek sedm bodů. To není špatné a je to vzpruha pro Ford.

Kdy jste začal věřit, že skončíte na bodované pozici? Až v cíli. A myslím to naprosto vážně, protože jsme kilometr po startu poslední rychlostní zkoušky prorazili gumu a měli před sebou ještě jedenáct kilometrů.

Zadní část vozu na pravé straně byla zdeformovaná. Ocitl jste se někdy v krizové situaci? Trefil jsem sloupek při průjezdu mezi dělícími kůly na pozemcích, ale nebylo to vážné. Několikrát jsem byl mimo trať, ale nebylo to na místech, kde hrozilo, že auto zničím.

Související témata: