Článek
Čtvrtou korunovaci si zajistil už jako otec. Právě několikaměsíčnímu synkovi Timovi věnoval poslední titul, který si zajistil minulý rok v říjnu. Jen o pár týdnů později v důsledku aféry s emisemi u Volkswagenu oznámil okamžitý konec v šampionátu. „Nebylo snadné najít řešení mé budoucnosti při načasování odchodu bývalého týmu," přiznal v rozhovoru pro wrc.com.
Všichni očekávali Ogierův přesun k Toyotě či Citroënu, jenže Francouz se nakonec upsal továrnímu Fordu. „Rozhodla vášeň, kterou jsem cítil z lidí v týmu M-Sport. Všichni zde dělají věci srdcem, což mě přesvědčilo," vysvětlil nečekaný krok Ogier.
Nijak přitom netajil, že zatímco při minulé štaci mohl kalkulovat s neomezeným finančním zázemím, nyní se situace změnila. „Velmi pravděpodobně máme ve srovnání s ostatními týmy menší rozpočet, ovšem právě lidské vlastnosti mohou mít silný vliv na výsledky. Navíc jsem měl šanci vyzkoušet vůz Ford Fiesta ještě před podpisem kontraktu a cítil jsem velký potenciál," prohlásil Ogier.
Dostal jen několik málo desítek hodin testování, neměl šanci sžít se s novým strojem. „Ale vlastně to bylo i motivující. Nemám co ztratit. Získal jsem čtyři tituly mistra světa v řadě a nemusím nikomu nic dokazovat," krčil rameny francouzský pilot.
Přesto všechny soupeře při premiéře v nových barvách překvapil, když při Rallye Monte Carlo slavil triumf. „Doufal jsem, že jednou s fiestou vyhraju. Ale nenapadlo mě, že se dočkám hned při prvním startu a po pouhém měsíci spolupráce," rozplýval se Ogier.
Když čelil opakovaným otázkám, jaký je jeho plán pro rok 2017, ukázal velký nadhled. „Chci být hlavně dobrý táta, to je můj hlavní cíl," smál se Ogier. „Narození Tima učinilo cesty na testování a závody mnohem obtížnější. Až vyroste a začne mluvit, bude ještě složitější jej opouštět. Jsem si jistý, že jeho matka naučí Tima jako první větu: Táto, zůstaň doma," přemítal s úsměvem francouzský pilot.
„Otcovství změnilo můj život. Všechno nyní beru jinak, mám odlišný pohled. Mnoho let jsem byl plně koncentrovaný na závodění, nic jiného mě nezajímalo. Nyní je samozřejmě situace odlišná," rozjímal Ogier. Nikdo však nemusí pochybovat o motivaci jezdce, jenž má na kontě devětatřicet vítězství v soutěžích MS. „Když jsem začínal, snil jsem o titulu mistra světa. Stal jsem se jím čtyřikrát, což je neuvěřitelné. Bylo to fantastické dobrodružství. Ale chci dál vyhrávat," ujišťoval Ogier, že neztratil hlad po úspěchu. Ford vyhrál Pohár konstruktérů naposledy v roce 2007, na titul mezi jednotlivci pak značka nedosáhla přes třicet let.
Nejúspěšnější jezdci MS |
---|
Počet titulů |
9 Sébastien Loeb (Fr.) |
4 Juha Kankkunen, Tommi Mäkinen (oba Fin.), Sébastien Ogier (Fr.) |
Počet vítězných rallye |
78 Sébastien Loeb |
39 Sébastien Ogier |
30 Marcus Grönholm (Fin.) |
Počet získaných bodů |
1625 Sébastien Loeb |
1517 Sébastien Ogier |
1310 Jari-Matti Latvala (Fin.) |