Článek
Do ostrého závodu jste nastoupil po více než šesti měsících. Svírala vás před startem nervozita?
Vůbec. Když je člověk součástí tak velkého týmu jakým je Škoda Motorsport, musí se přizpůsobit velkým ambicím a hranice nervozity posunout. Už mám dost zkušeností. Jen tak něco mě nerozhází.
Takže když jste v pátek vpodvečer vyrazil k prvním soutěžním kilometrům s novým vozem, žádný příval adrenalinu se nekonal?
Začínalo se tradičně okruhem na Čínově, tudíž pro mě jako kluka, který začínal se závody na okruzích, šlo o ideální start. Nic lepšího jsem si nemohl přát. Adrenalin jsem cítil jen v okamžiku, kdy jsme během zkoušky na okruhu docvakli Vencu Pecha a jeli mu těsně za nárazníkem.
Vyhrál jste jedenáct z dvanácti rychlostních zkoušek. Zdá se, že cesta k prvnímu triumfu v novém voze byla hodně snadná.
Když jsme po nejrychlejším čase v úvodní zkoušce skončili na druhém testu druzí, zabrali jsme a soupeřům na třetí erzetě odskočili. Myslím, že se v závodě naplno projevilo úsilí, které jsme dali do příprav během testů. Auto fungovalo bez jediného problému, my jsme s navigátorem Pavlem Dreslerem neudělali žádnou chybu.
Představovalo pro vás výhodu, když hlavní soupeř Václav Pech kvůli poruše už v pátek odstoupil?
Vůbec ne. Ze závodního pohledu je jednoznačně škoda, že Venca nemohl pokračovat. Ostrá konfrontace s tak kvalitním protivníkem je k nezaplacení. Přeci jenom v testu může člověk auto ladit, jak chce, ale ostré kilometry nenahradí.
Nejel jste nicméně v průběhu sobotních rychlostních zkoušek při vědomí velkého náskoku s rezervou?
Absolutně ne. Mě nebaví jezdit pomalu. Kdybych si do hlavy pouštěl myšlenky, že trať jen tak projedu, přestal bych se soustředit. Tudíž jsem jel pořád naplno.
Věřil jste před startem závodu, že vše půjde tak hladce a soupeře budete porážet poměrně s přehledem?
Sice jsem při testech absolvoval tisíce kilometrů, ale vážně jsem neměl konkrétní představu, jak rychlí v porovnání s konkurencí budeme, byť jsme se pochopitelně snažili závodní podmínky simulovat. Závod je však přeci jen zcela odlišný momentálními podmínkami, napětím.
Jak hodnotil vaše vystoupení jeden z hlavních soupeřů a v cíli nakonec druhý Francouz Bryan Bouffier pilotující Citroën DS3 R5?
Říkal, že se mnou už nebude kamarádit, protože jsme moc rychlí (směje se).
Stíhal jste během boje o vteřiny vnímat i velké množství fanoušků, které k trati přilákala nejen premiéra nového soutěžního vozu mladoboleslavského továrního týmu?
Rozhodně ano. Hlavně když jsme míjeli úseky, kde byly skutečně hordy lidí. Myslím, že změny pravidel, kdy se do šampionátu vrátily vozy specifikace WRC se pozitivně odrazily. A roli určitě sehrála i naše Fabia R5. Rozdali jsme s navigátorem Pavlem Dreslerem neskutečné množství podpisů.