Článek
„Startujeme na ostrově Sao Miguel už potřetí a je nejlepší počasí. Minulý rok i předloni seděly na kopcích mraky a byla mlha,“ vyprávěl Kopecký. „Letos jsme v tréninku při přejezdech mezi rychlostními zkouškami občas zastavili, udělali nějakou fotku. Na dovolenou bych sem nejel, ale prostředí je tu nádherné,“ rozplýval se český pilot.
Současně jsou však měřené testy jedněmi z nejošidnějších v šampionátu. „Člověk si připadá, jako když vjede na hrách. Strašně to klouže. Zkuste si vysypat v obývacím pokoji kuličky a projít se po nich,“ hledal přirovnání k náročnosti tratí čtvrtý muž v pořadí šampionátu.
Na ostrově je vyhaslá sopka. Po cestách kolem vrcholu vede jedna z nejtěžších erzet. A aby nebylo záludností málo, pořadatelé využili nadrcené kameny z lávy k vyplnění děr na cestách.
Naposledy Kopecký auto na šotolině řídil před rokem právě na Azorech. „A vylézal jsem z fabie bokem,“ vzpomínal na karambol v poslední erzetě. Letos si podobný přehmat dovolit nesmí. Před sezónou vyhlásil útok na titul, šest závodů před koncem je čtvrtý. Ještě nevyhrál. Na ostrově v Atlantiku tak potřebuje nejlépe maximální porci bodů.
„Měl jsem dvoudenní test na šotolině v Červené Vodě v Česku, pak ještě v pondělí padesát kilometrů na Azorech. Ale to stačilo na rozjetí. Nemám jistotu, abych tvrdil, že mohu jet maximálně rychle a současně bezpečně,“ připustil před soutěží čítající 17 měřených úseků, že bude muset hledat strategii, která mu zaručí naději na celkový triumf. Po úvodním dějství byl Kopecký čtvrtý...