Článek
Skoro se zdá, že vám liché ročníky Barum rallye vyhovují, protože triumf jste ve Zlíně slavil v letech 2009, 2011 a 2013. Bylo těžké letos završit vítězný hattrick?
Liché ročníky nám vyšly. Ale nejde o žádné zaklínadlo. Minulý rok jsem byl na druhém místě a bojoval o vítězství, jenže nás zastavil technický problém. Někdy to tak bývá. V roce 2010 jsem udělal v druhé etapě chybu z prvního místa, byly tehdy špatné podmínky. Nyní při nedělní etapě byly horší než v roce 2010, ale já jsem se poučil, auto letos nerozbil a dovezl auto do cíle.
V sobotu jste předvedl strhující podívanou, když jste v úvodní etapě vyhrál všech devět měřených úseků. Startoval jste do nedělních bojů hodně klidný s vědomím náskoku více než půlminuty?
Rozhodně ano. Podmínky v neděli byly složité, pořadí první desítky bylo otočené a vozy vpředu vyhazují na trať velké množství bláta. Člověk neví, v které zatáčce ho může potkat nějaký karambol. Před třemi lety jsem za podobných podmínek udělal zbytečné hodiny a zůstal viset na kládě mimo trať, nemohl jsem dojet. Letos jsem se umoudřil a jel bezpečně až do cíle.
Tudíž slavíte třetí vítězství a zařadil jste se po bok kvarteta pilotů, kteří soutěž v minulosti vyhráli třikrát. Cítíte se v jednatřiceti jako legenda soutěže?
Ne. To fakt ne. Ale ještě nikdo nevyhrál čtyřikrát. Třeba to vyjde příští rok (směje se).
Pokud byste dokázal vyhrát pětkrát, získáte trofej pro šampióna soutěže natrvalo. Jde o velké lákadlo?
Ano. Je to i za tři výhry v řadě, k nimž jsem byl hodně blízko, ale pokazil jsem si to zbytečným výletem mimo trať před třemi lety.
Neříkal jste si po sobotní etapě, že se pokusíte mimořádný výkon ještě vyšperkovat a vyhrát všechny nedělní rychlostní zkoušky, tudíž byste během soutěže nenašel jediného přemožitele?
Nechtěli jsme v neděli riskovat, nejeli jsme tempo jako v sobotu, protože bychom se dostali hodně blízko k nějaké chybě. Během první etapy jsme se svezli hezky, auto fungovalo dobře. Pokud by podmínky v neděli byly stejné jako v sobotu, asi bychom se o nejrychlejší časy na všech erzetách pokusili. Ale na blátě nemělo smysl riskovat. Navíc během testování bylo vždy sucho, poprvé jsem chování nových pneumatik na vodě poznal až ve Zlíně při ostré jízdě.
Hnal jste se během soboty po rychlostních zkouškách za hranicí rizika?
Místy jsem jel na hraně. Záleželo, v které části rychlostní zkoušky jsme byli. Když se nám úsek líbil, zkusili jsme jet na maximum. Vždy se dá ale přidat, jenže jen do té doby, než člověk někde vyletí.
Na oslavu vítězství jste si připil plzeňského piva. Bylo to lepší než oslava šampaňským?
Samozřejmě (směje se).
Je letošní vítězství jiné ve srovnání s triumfy z let 2009 a 2011?
Nyní bylo ve Zlíně méně zahraniční konkurence. Doba je taková, ekonomická situace složitá. Nepřijel Bouffier, Breen a tým Peugeot. Soutěžících bylo méně, ale sportovní úroveň přesto korespondovala s minulými ročníky.
Který ze tří vašich triumfů byl nejtěžší?
Určitě v roce 2011. Měli jsme problém s posilovačem, vyhráli jsme o necelé dvě vteřiny, což byl v přepočtu na vzdálenost rozdíl asi dva metry. Neuvěřitelné vítězství s ohledem na technické potíže.
Kopeckého sezóna 2013 |
---|
Jänner rallye (ME, MČR), leden: 1. místo |
Rallye Kanárských ostrovů (ME), březen: 1. místo |
Rallye Azorské ostrovy (ME), duben: 1. místo |
Korsická rallye (ME), květen: 2. místo |
Rallye Hustopeče (MČR), červen: 1. místo |
Bohemia rallye (MČR), červenec: 1. místo |
Rumunská rallye (ME), červenec: 1. místo |
Barum rallye (ME, MČR), srpen: 1. místo |