Hlavní obsah

Kopecký přemohl záhadný virus a skončil třetí na Sardinii

Urazil kolo, v tréninku se pral se čtyřicetistupňovými horečkami, ale i tak se mohl Jan Kopecký radovat z třetího místa na Rallye Sardinia. Český pilot Škody Motorsport skončil tři vteřinky od italského veterána Andreucciho, ale vztek jím po problémech předcházejících soutěži necloumal.

Foto: Sport.cz

Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia S2000 na trati Italské rallye na Sardinii.

Článek

Český pilot v sobotu na druhém úseku vůz vážně poškodil. Ztrácel téměř padesát vteřin. V průběhu neděle manko mazal vteřinu po vteřině, před poslední zkouškou měl italského soka na dostřel. Nakonec zůstal o 2,6 vteřiny na třetím místě. „Ale po sobotním problému zklamaný nejsem,“ rekapituloval devětadvacetiletý pilot průběh 216 kilometrů soutěže na italském ostrově.

Ztráta na druhé místo je naprosto nicotná. Jak moc jste po tak těsné prohře rozladěný?

Andreucci si druhé místo zasloužil. Já jsem to v sobotu pokazil. V neděli už jsem jel sice bezchybně, ale on také. Vlastně jsem ani neočekával, že bychom ho ještě porazili. Pochopitelně jsem se snažil útočit, ale je třeba si uvědomit, že jel doma. Kdybychom se bavili po domácí Barum rallye, byl bych naštvaný. Ale takhle se mohu zlobit jen na sebe.

Byla soutěž na Sardínii nejtěžší z dosavadních pěti odjetých závodů seriálu IRC?

Rozhodně ano. Protože třeba hodně obtížná Argentina má tratě mnohem širší a ani fakt, že tam na některých rychlostních zkouškách byla mlha, nepřebije zdejší drsné podmínky. Na Sardinii erzety pokaždé hodně kloužou, je zde dost kamení a všude jsou blízko skály. Každá chyba je draze zaplacena.

Nyní přichází série závodů, kdy se s výjimkou Azorských ostrovů pojede na asfaltu. Je to pro vás z hlediska boje o titul výhoda?

Malinkatá. Juho Hänninen jede nesmírně rychle. Navíc si zajisté bude vědom svého náskoku a pojede strašnou kudlu. I kdybychom další závod vyhráli a on nedojel, pořád zůstane v čele. Tohle je pro každého závodníka nesmírné psychické povzbuzení. Navíc ještě není jasné, jaké soutěže pojedeme, takže nemá smysl spekulovat.

Ale na asfaltu se cítíte jistější než na šotolině, že?

Je pravda, že by nám měl tvrdý povrch vyhovovat. Nicméně nebránil bych se ani šotolinovým závodům. Na všech zkouškách jsem byl na Sardinii s Juhou v minimálním rozestupu, ať už před ním nebo za ním. Ale samozřejmě nemohu říct, že nebýt sobotního karambolu, tak bych vyhrál.

Ztrácíte jedenáct bodů na Hänninena. A ze sedmi závodů jsou čtyři asfaltové. Jak vnímáte svoji pozici?

Možná o Barum rallye ve Zlíně mohu říct, že se tam cítím silný. Ale jinak... Stojím nohama pevně na zemi. Samozřejmě si možnost útoku na titul uvědomuji a moc mě láká. Ale Juho nebude chtít náskok jedenácti bodů jen tak ztratit. Naopak mu bude dávat psychickou sílu. Určitě pojede kudlu, pěkně od podlahy.

Zatrnulo vám hodně, když jste v sobotu dopoledne urazil pravé přední kolo, poškodil poloosu a mechanici vám museli měnit převodovku?

Samozřejmě, že šlo o velmi nepříjemnou situaci. Pořádně nevím, z čeho ten problém vzniknul. Na trati jsem nic neviděl. Prostě jsme jeli a najednou se ozvala rána. Ale když jsme dokázali dojet do servisu, tak jsem byl v klidu. Věděl jsem, že mechanici auto opraví. Jsou schopní vyměnit prakticky půlku auta.

V týdnu před soutěží jste se potýkal se zdravotními problémy. Při rallye už jste byl stoprocentně fit?

Chytil jsem nějaký virus. V úterý mě štípla moucha. Během dne jsem dostal horečky a měl vyrážku, která se z nohy roztáhla po půlce těla. Dostal jsem antibiotika, ale prostě jsem ve středu trénoval se čtyřicetistupňovou teplotou. V pátek už jsem se cítil relativně dobře, ale v sobotu jsem mnoho rychlostních zkoušek jel na oči, protože rozpis ze středečního tréninku nebyl dokonalý.

Škoda vyhrála třetí závod v řadě, potřetí jste s Hänninenem oba dva na stupních vítězů.

Jen jde o další důkaz, že máme skvělé auto. Celý závod fabia šlapala jako hodinky.

Související témata: